انس با قرآن باعث امنیت جامعه می‌شود
کد خبر: 4133876
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

انس با قرآن باعث امنیت جامعه می‌شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه مباحث عقاید، اخلاق و احکام شدیدا مورد نیاز جامعه است، مردم نیازمند معارف اهل بیت(ع) هستند و جامعه هر چه با قرآن انس داشته باشد، امنیت آن بیشتر خواهد شد.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه 24 فروردین‌ماه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد صفی رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رودباری، اظهار کرد: امروزه مباحث عقاید، اخلاق و احکام شدیدا مورد نیاز جامعه است، مردم نیازمند معارف اهل بیت(ع) هستند و جامعه هر چه با قرآن انس داشته باشد، امنیت آن بیشتر خواهد شد، در تمام شهرستان‌ها و شهرها مثل آیت‌الله رودباری نیاز داریم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌تواند بشریت را به اوج برساند، افزود: ما باید قدردان شب‌های قدر باشیم و اگر انسان بتواند به درستی از این شب‌ها استفاده کند، به معرفت‌الله می‌رسد. یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به معرفت‌الله، معرفت نفس است، متأسفانه ما بیشتر به دنبال شناخت اشیا و اطراف خود هستیم و کمتر در مورد خودمان وقت گذاشته‌ایم و در این بخش کوتاهی کردیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با فضیلت‌ترین معرفت را شناخت خویشتن دانست و گفت: انسان وقتی شناخت به‌دست بیاورد، می‌تواند با هستی ارتباط برقرار کرده و نعمت‌ها را بشناسد؛ باید از نعمت‌های الهی استفاده کرده و قدردان آنها باشیم وگرنه خدا آن نعمت‌ها را از ما می‌گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک مسئولیت اجتماعی بر گردن انسان است که نمی‌تواند از آن فرار کند، تصریح کرد: حتی کسی که مسئولیت حاکمیتی بر گردنش نیست، در برابر ارزش‌ها، احکام و آداب دینی مسئولیت دارد. ما باید از الطاف الهی که شامل پیامبر اکرم(ص)، امامان، قرآن کریم و مرجعیت می‌شود، بهره‌مند شویم چون ما را به بندگی الهی نزدیک و از معصیت دور می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی دین را ندای فطرت آدمیان معرفی کرد و گفت: دین غیر از فطرت، عقلانیت، معنویت و عدالت چیز دیگری نمی‌‌گوید و اینکه می‌گویند دین‌ستیزی وجود دارد، اشتباه است. ما باید دین را خوب معرفی کنیم، در این راستا از امکاناتی که در حوزه حاکمیت وجود دارد از جمله صداوسیما و همچنین ظرفیت عالمان دینی، مربیان و معلمان برای معرفی درست دین استفاده کنیم. معرفی خوب دین، پاسخگویی به پرسش‎ها و پاسخ به شبهات، سه وظیفه عالمان دینی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حجاب و شناختن فلسفه گفت: ما باید آثار بد کشف حجاب و آنچه در جوامع غربی اتفاق افتاده را تبیین کنیم؛ اگر هنجارشکنی و برهنگی در جامعه یک فرهنگ شود، قطعا فسادآور خواهد بود. این فقط در حوزه حجاب نیست بلکه در حوزه معیشت و اقتصاد نیز اگر کنترلی صورت نگیرد، فسادآور می‌شود.

آیت‌الله رمضانی نهج‌البلاغه را یک نسخه بی‌نظیر دانست و تأکید کرد: با وجود همه بی مهری‌ها امروز حضرت علی(ع) محبوب عالمیان است، امیرالمومنین(ع) حاکم عادلی بوده که به‌خاطر عدالت به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به خطبه 34 نهج‌البلاغه که به حقوق متقابل امام و امت پرداخته، گفت: حق امام بر مردم اين است که به سخنانش گوش فرا دهند و فرمانش را اطاعت کنند و حق مردم بر امام نیز اين است که همه چيز را در ميان آنها مساوى تقسيم کند و عدالت را در ميان آنها رعايت نماید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث دیگری از امام علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: «چهار چیز است که حاکمیت را ساقط می‌کند: بـه فراموشی سپردن مسائل اصلی و بنيادين و چنگ زدن به امور فرعی؛ به کار گرفتن افراد ناشايست و طرد افراد شايسته و کارآمد».

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه همه باید به احکام و شریعت توجه کنیم، تصریح کرد: توجه به خانواده شهدا، اصول شهدا، مبانی و اهدافی که شهدا برای آنها شهید شدند ضروری است؛ همچنین سفارش‌هایی که شهدا در مورد نظام، ولایت و انقلاب داشتند نباید فراموش شود.

انتهای پیام
captcha