بستر قانونی جهش تولید دانش بنیان در مجلس فراهم شده است
کد خبر: 4133970
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی

بستر قانونی جهش تولید دانش بنیان در مجلس فراهم شده است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصادی اگر صاحب نظران می‌خواهند پیشرفت کنند باید به فرامین رهبری عمل کنند، گفت: زمینه قانونی جهش تولید دانش بنیان فراهم شده تا علم جوانان متخصص در این زمینه پای کار بیاید و پیشرفت در این زمینه ایجاد شود.

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۵ فروردین‌ماه همزمان با روز قدس در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اظهار کرد: از اهداف مسلمانان نابودی اسرائیل و آزادی قدس است.

وی افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی را امام خمینی(ره) ۶۰ سال قبل از انقلاب شروع کرده بودند، جبهه مقاومت امروز بسیار گسترده شده است، به طور مثال یمنی‌ها خیلی محکم پای مقاومت ایستاده‌اند، کسانی که به رهبر انقلاب قول دادند تا آخرین نفس پای مقاومت بایستند.

فلاحی با تاکید بر اینکه پشتیبان جبهه مقاومت مردم کشور ما به رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند، بیان کرد: نظام اسلامی در ۴۴ سال گذشته بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است، اغتشاشات سال گذشته برخی را نسبت به خطر افتادن نظام جمهوری اسلامی‌ نگران کرد اما باید گفت، نظام ما دچار سو هاضمه‌ای شده بود که با حمایت مردمی این فتنه‌ها پشت سر گذاشته شد.

نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقایانی که کشور را طلبکار کردند و رفتند و امروز برای آینده کشور خط و نشان می‌کشند، ابراز کرد: امروز ۳۰ پرونده قضایی مربوط به دولت قبل در مرجع قضائی تشکیل شده که ۹ پرونده متعلق به شخص رئيس جمهور سابق است؛ از دستگاه قضا درخواست پیگیری جدی این پرونده‌ها را داریم.

فلاحی یادآور شد: امروز نباید کسانی که کشور را دچار وادادگی، بدهی و مذاکره کرده‌اند برای انتخابات بعدی خط و نشان بکشند.

وی در خصوص جهش تولید و مسائل معیشتی به اقدامات صورت گرفته در مجلس اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه سال جدید با رویکرد عدالت محور در مجلس به تصویب رسیده است، در این زمینه برای کنترل بازار از دولت می‌خواهیم جدی‌تر وارد شود.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: رهبر انقلاب استفاده از سرمایه گذار بیرونی و خصوصی را یکی از راهکارهای پیشرفت در تولید عنوان کردند.

وی با تاکید بر اینکه نظام در اوج قدرت در عرصه بین المللی و اقتصادی است، ابراز کرد: هر کشوری جای ما بود ۴۰ سال تحریم می‌شد از هم می‌پاشید و این به دلیل وجود نعمتی است که هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی از آن بهره مند نیست و آن ولایت است.

فلاحی افزود: اگر امروز رژیم صهیونیستی خود را در دیوارهای بتنی قرار داده و اگر امروز یک حمله کند ۱۰ ضربه خورده در سایه ولایت و اقدامات حاج قاسم رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصادی اگر صاحب نظران می‌خواهند پیشرفت کنند باید به فرامین رهبری عمل کنند، گفت: زمینه قانونی جهش تولید دانش بنیان فراهم شده تا علم جوانان متخصص در این زمینه پای کار بیاید و پیشرفت در این زمینه ایجاد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دستاوردهای دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، بیان کرد: مجلس دستاوردهای زیادی از جمله اصلاح سیستم بانکداری پس از ۵۰ سال، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و رتبه بندی معلمان داشته البته ما هم در بحث احرای رتبه‌بندی معلمان، انتقاداتی داریم. دولت دستاوردهای مهمی داشته و می‌خواهیم که در بحث تنظیم بازار و گرانی نیز ورود کند.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: در مسئله آب که از مهر ۱۴۰۰ به مسئولان گوشزد شد اما توجهی نشد، امروز مسئله آب پایدار در استان ما هنوز حل نشده موضوعی که پروژه ای که مربوط به ۱۸ سال پیش و سفر رهبر معظم انقلاب به همدان بود سال گذشته در مجلس تصویب شد.

فلاحی یادآور شد: به دنبال حل معیشت مردم و در راستای تحقق شعار سال راه اندازی واحدهای تولیدی را پیگیری کردیم، برخی از این واحدها در استان بی حساب و کتاب واگذار شده واحدهایی که هر کدام نزدیک به ۶۰۰ یا ۵۰۰ نفر نیرو داشته است، این مسئله جز پیگیری‌های ما در استان است، چرا که اگر این واحدها فعال شوند تورم، رکود و مشکل اشتغال برخی حل خواهد شد. این موضوعات نظارت جدی می‌خواهد. اگر خیلی از وحدها قرار است به بخش خصوصی واگذار شود نیز وضعیت نظارت باید کاملا جدی و دقیق انجام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه تمام تلاش ما در کنار دولت در بحث رفع مشکلات معیشتی است، گفت: در بحث عفاف و حجاب، مجلس به دنبال رفع خلأهای قانونی به دنبال اصلاح و ایجاد لایحه های جدید پیگیر است. هم‌چنین مجلس برای اصلاح قانون حمل سلاح و مبارزه با فساد و حمایت از نیروهای انتظامی در تلاش برای رفع خلأهاست.

انتهای پیام
captcha