وصیت‌نامه‌ شهدا به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود
کد خبر: 4134617
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
رئیس دانشگاه لرستان:

وصیت‌نامه‌ شهدا به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه لرستان بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ شهید دانشجو را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: وصیت‌نامه‌ و زندگی‌نامه‌ شهدا را می‌توان با ترجمه به زبان‌های مختلف به گوش جهانیان برسانیم که در این راستا فعالیت‌هایی در دانشگاه لرستان انجام شده است.

نشست خبری رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که عصر یک‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم، رسالت رسانه‌ها را مهم و به‌نوعی رسالت انبیا دانست و گفت: رسانه‌ها همواره به‌دنبال کشف حقایق بوده و هستند.

وی با اشاره به حرمت داشتن قلم، افزود: اصحاب رسانه در کنار بیان مطالبات مردم می‌توانند با دادن مشاوره و راهنمایی به مدیران گام مهمی در راستای حل مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بردارند.

نظری با بیان اینکه قلم و بیان اصحاب رسانه الهی و قدسی است، نقش اصحاب رسانه در ارتقای فرهنگ عمومی را مهم دانست و اضافه کرد: اصحاب رسانه باید تلاش کنند حرمت قلم را حفظ و به رسالت خود دراین زمینه عمل کنند.

رئیس بسیج اساتید لرستان در بخشی از سخنانش به برگزاری یادواره ملی شهدای دانشجوی لرستان طی اردیبهشت‌ماه امسال به دراستان خبر داد و ادامه داد: این یادواره ملی از سری برنامه‌های کنگره ملی شهدای لرستان است که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو حق بزرگی بر گردن ما به ویژه اصحاب رسانه دارند، اظهار کرد: لازم است اصحاب رسانه در زمینه تبدیل این رویداد ملی به یک رویداد بین‌المللی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ شهید دانشجو در استان لرستان داریم، افزود: وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا را می‌توان با ترجمه به زبان‌های مختلف به گوش جهانیان برسانیم که در این راستا فعالیت‌هایی در دانشگاه لرستان در زمینه ترجمه وصیت‌نامه‌های شهدا انجام شده است.

نظری، برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه لرستان و همچنین برگزاری کنفرانس ملی ریاضی را از برنامه‌‌های پیش‌روی دانشگاه لرستان برشمرد و خواستار اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در این زمینه شد.

سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه حفظ مجموعه دانشگاه، هنر و خدمت بزرگی است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت انقلابی، مولدسازی است.

وی با اشاره به اینکه درآمدزایی دانشگاه طی دو سال اخیر کم بوده و یکی از مسائلی که اهمیت دارد درآمد دانشگاه است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته گلخانه‌ها و نهالستان‌های دانشگاه راکد بودند و در حال حاضر سه نهالستان در دانشگاه لرستان فعال شده است. 

محمدزاده با بیان اینکه ۳۲۰۰ نهال مورت در نهالستان‌های دانشگاه کاشته و به شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسد، در خصوص مولدسازی مرغ بومی در دانشگاه لرستان، اظهار کرد: دانشگاه لرستان پروژه‌ای مشترک با جهاد کشاورزی دارد تا مرغ تخمگذار تولید و این امر در راستای افزایش تولید مرغ و خودکفایی و اشتغال‌زایی بوده است. 

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان در خصوص پرداخت به موضوعات ژنتیک، گفت: ژنتیک کاری پیچیده و پرهزینه است و به همین دلیل وارد عرصه‌هایی می‌شویم که پتانسیل داریم.

وی با بیان اینکه کلینیک گیاه‌پزشکی در دانشگاه لرستان احداث شده است، در خصوص تقاطع غیرهمسطح دانشگاه اضافه کرد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده و تاکنون بخش عمده‌ای از این اعتبار را دریافت کردیم و به پیمانکار فشار آوردیم تا از چندین جهت پروژه را با شتاب بیشتری پیش ببرد تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این نشست، با بیان اینکه نگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که اقدامات و کارها، دستاوردهای درازمدت داشته باشند، اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه در برنامه‌های مختلف دانشگاه لرستان بایستی افزایش یابد و تقویت شود.

وی با بیان اینکه یک دانشگاه فعال و پویا دانشگاهی است که در همه سالن‌هایش، نشست، مناظره، برنامه‌های علمی و ...در حال برگزاری باشد، افزود: یکی از مطالبات این است که سایت دانشگاه لرستان به زبان‌های مختلف زنده دنیا باشد و تنوع بیشتری داشته باشد.

حاتمی خطاب به خبرنگاران استان لرستان گفت: از خبرنگاران استان لرستان توقع دارم مطالبات و موضوعات مراکز اقماری دانشگاه لرستان را نیز منعکس کنند و در مقابل نیز مطالبات اعضای هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان از زبان رسانه‌ها منعکس بشود که به نوعی تقویت مطالبه‌گری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش درباره زمین‌های دانشگاه لرستان، تصریح کرد: هر کسی تحت هر عنوان و جایگاهی نسبت به زمین‌های دانشگاه لرستان تَعرض کند به ناموس علمی استان لرستان، تعرض کرده است؛ پیشنهاد بنده این است که اگر قرار است زمین برای ساخت مسکن اختصاص داده شود بخشی از زمین‌های دانشگاه لرستان برای ساخت مسکن اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارکنان) فاقد مسکن این دانشگاه لحاظ شود.

در بخشی از این نشست، خبرنگاران استان لرستان، پرسش‌های خود را درباره موضوعات مختلف مرتبط با دانشگاه لرستان بیان کردند و علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، سعید محمدزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی دانشگاه لرستان، مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مهدی شاهین، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه به پرسش‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام
captcha