بهره‌مندی از ظرفیت بانوان متعهد در گسترش جلسات خانگی قرآن
کد خبر: 4134824
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی‌ گلستان بیان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت بانوان متعهد در گسترش جلسات خانگی قرآن

حجت‌الاسلام‌گرزین به بهره‌مندی ظرفیت بانوان متعهد در گسترش جلسات خانگی قرآن تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم این جلسات در سطح استان بیشتر شود، لذا بیشتر استعدادهای قرآنی در این جلسات کشف شده و زمینه‌ای برای تربیت قرآنی و برکت در خانواده‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام‌گرزین، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی‌ گلستان در جلسه وبیناری با کارشناسان قرآنی تبلیغات اسلامی استان که روز گذشته، 27 فروردین‌ماه برگزار شد، گفت: امسال بنای ما بر این است که هر شهرستان در راستای اهداف سازمان برنامه‌های کیفی‌تری را ارائه داده و از ظرفیت بانوان توانمند و متخصص در این زمینه استفاده شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی‌ گلستان با بیان‌ این‌که یکی از رویکردهای اساسی اداره‌کل تبلیغات تقویت و گسترش جلسات خانگی قرآن است، افزود: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است لذا باید از ظرفیت این جلسات در سطح شهرستان‌ها بیشتر استفاده شده و مختص به ایام ماه رمضان نباشد و در طول سال در همه شهرستان‌ها برگزار شود.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه برگزاری و اهتمام ویژه به جلسات خانگی قرآن موجب انگیزه‌سازی در مبلغان برای انتشار مبانی قرآنی خواهد شد، افزود: باید تلاش کنیم این جلسات در سطح استان بیشتر شود، لذا بیشتر استعدادهای قرآنی در این جلسات کشف شده و زمینه تربیت قرآنی و برکت در خانواده‌ها شود.

وی تکمیل بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی را از دیگر اقدامات کارشناسان قرآنی در سطح استان‌ها دانست و تصریح کرد: کارشناسان قرآنی تا پایان تیرماه فرصت دارند نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی و بروز‌رسانی ‌فعالان قرآنی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اقدام کنند و بانک اطلاعاتی جامعی را سامانه خود داشته باشند زیرا بنا بر اقدامات صورت گرفته اعتبارات خوبی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی‌ گلستان با اشاره به برنامه تلویزیونی محفل و کشف استعدادهای قرآنی گفت: این ظرفیت در تمامی استان‌ها و حتی شهرستان‌ها وجود دارد لذا باید توجه ویژه‌ای به استعدادهای قرآنی داشته و در کشف این افراد از حافظان و مربیان کوشا بوده و آنها را به جامعه معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام گرزین به برگزاری محافل جزء‌خوانی و محافل انس با قرآن در مراکز تفریحی و پارک‌ها تأکید‌ کرد و گفت: این اقدام در ایام ماه رمضان بسیار ارزشمند بود که باعث حفظ حرمت ایام ماه رمضان در اذهان عمومی شد لذا باید این اقدام ارزنده در ایام سال و مناسبت‌های مختلف در سطح شهر برگزار شود. 

قدوسی‌زاده‌، کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه به اهداف و ضرورت‌های طرح مهرواره محله همدل اشاره کرد و‌ گفت: با ارائه این مدل جدید تلاش می‌شود تا مشکلات حوزه‌های مختلف محلات و شهرها توسط خود شهروندان شناسایی شده و برای رفع این مشکلات مدل گفتمانی حل مسئله را نهادینه کند تا بدون دغدغه مسائل یاد شده برطرف و زمینه توسعه در ابعاد مختلف مهیا شود.

کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت شهرستان اعم از هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های قرآنی، شبکه تبلیغ، هیئت اندیشه‌ورز، جبهه فعالان و چهره‌های تأثیر‌گذار و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در راستای سیر تمدنی نوین انقلاب اسلامی استفاده شده است.

قدوسی‌زاده همچنین به برگزاری آزمون تخصصی حفاظ در اردیبهشت ماه اشاره کرد و‌ گفت: این آزمون در دو حوزه انتخابی در گرگان و گنبدکاووس با حضور 151 نفر از بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha