انس با قرآن در جامعه علاج ناهنجاری‌هاست + صوت
کد خبر: 4134973
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
وزیر دادگستری در گفت‌وگو با ایکنا:

انس با قرآن در جامعه علاج ناهنجاری‌هاست + صوت

وزیر دادگستری با بیان اینکه مهمترین ایراد ما در جامعه در خصوص وقوع جرایم، ناهنجاری‌ها و به صورت کلی آسیب‌های اجتماعی این است که به آموزه‌های قرآنی توجه و عمل نمی‌کنیم، گفت: علاج این کار هم این است که باید فرهنگ‌سازی توجه به آموزه‌های قرآنی و انس با آن را از خانواده‌ها شروع کنیم.

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت توجه به نقش راهبردی آموزه‌های قرآن و فعالیت‌های قرآنی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه وزارت دادگستری در تحقق به منویات رهبر معظم انقلاب در این عرصه، گفت: قرآن کریم مهمترین منبع اصلی دین اسلام در جهت انسا‌ن‌سازی، تربیت، رشد، بالندگی، زندگی و هدایت انسان است که آموزه‌های معرفتی و اخلاقی آن اصول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به درستی برای ما بیان می‌کند.

وزیر دادگستری اظهار کرد: در آموزه‌های قرآن کریم راهکار‌های پیشگیری و درمان آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به طور کلی بیان و پیامد ناهنجاری‌ها نیز به صورت کامل اشاره شده است. تبیین آموزه‌های قرآنی و شناحت آن‌ها انسان را از انحراف نجات می‌دهد و تخلف از قوانین الهی، جامعه را به فساد و تباهی می‌کشاند و زمینه بروز انواع گناهان و آسیب‌ها را در جامعه پدید می‌آورد.

وی افزود: امروز مهمترین ایراد ما در جامعه در خصوص وقوع جرایم، ناهنجاری‌ها و به صورت کلی آسیب‌های اجتماعی این است که به آموزه‌های قرآنی توجه و عمل نمی‌کنیم؛ لذا علاج این کار هم این است که باید فرهنگسازی توجه به آموزه‌های قرآنی و انس با قرآن را از خانواده‌ها شروع کنیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: علاوه بر خانواده، نهاد‌هایی که مسئولیت رشد و پروش کودکان ما را بر عهده دارند نیز در این حوزه باید نقش‌آفرینی جدی داشته باشند. در این رابطه آموزش و پرورش مصداق بارز این موضوع است.

رحیمی تصریح کرد: ما اگر در دوران کودکی و مدرسه آموزه‌ها و مبانی دینی و قرآنی را فرا گرفته و با قرآن انس بگیریم و آنچنان که باید به این آموزه‌ها اعتقاد و آن‌ها را در تمام بخش‌های زندگی عملیاتی کنیم بسیاری از ناهنجاری‌ها به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه در زمینه فراگیری درست و اصولی آموزه‌های دینی و قرآنی کار‌های فراوانی باید صورت بگیرد، گفت: متاسفانه کم‌کاری بسیاری در این عرصه واقع شده است. همه نهاد‌ها فرهنگی و تربیتی که مهمترین آن‌ها نهاد خانواده است در این حوزه موثر و مقصر هستند.

کد

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha