بازدید معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
کد خبر: 4135191
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

بازدید معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه 29 فروردین از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

به گزارش ایکنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز سه‌شنبه 29 فروردین از بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و تحریریه‌های فارسی و بین‌المللی خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

این بازدید با حضور علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و محمدحسین حسنی، رئيس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار و گزارشی از روند تولید و انتشار اخبار در ایکنا و نیز فعالیت‌های مراکز تابعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ارائه شد.

اصغر باقرزاده در بازدید از خبرگزاری ایکنا بیان کرد: تا پیش از این فکر می‌کردم که این مرکز صرفاً یک خبرگزاری است اما الان متوجه شدم ایکنا در فرایند علمی، نظری و انتشار، یک مجموعه کامل است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه می‌توان از برخی طرح‌های انجام شده در مرکز قرآنی دانشگاهیان کشور برای تربیت مربیان و معلمان آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت: ظرفیت خوبی در ایکنا وجود دارد که می‌تواند بهره‌های خوبی برای آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی داشته باشد. ما حدود 726 مرکز مشاوره با 13 هزار مشاور در آموزش و پرورش داریم و می‌توانیم از ظرفیت بخش مشاوره‌ای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور استفاده کنیم و همکاری داشته باشیم.

و‌ی ادامه داد: ما حدود 2500 مدرسه شبانه روزی داریم که در هیچ کدام کارشناس مشاور حضور ندارد. اگر بتوانیم در این زمینه با بخش مشاوره‌ای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور همکاری داشته باشیم اتفاق خوبی رخ خواهد داد. ما در زمینه آموزش قرآن این کار را انجام دادیم و حدود 200 مدرسه شبانه روزی کلاس قرآن برگزار شد. اگر بتوانیم به این مدارس کمک مشاوره‌ای دهیم بسیار مفید خواهد بود و افراد مفیدی از این مراکز استخراج می‌شوند.

باقرزاده اظهار کرد: موضوع مشاور سیار از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. باید تعدادی از مشاوران روانشناس در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرهای مختلف کشور به ویژه مناطق محروم حضور یابند تا فضای کلی را رصد کنند و خدماتی را به دانش‌آموزان ارائه دهند. بنابراین علاقه‌مند هستیم که در بخش مشاوره‌ای مرکز مشاوره ظهیر (سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور) جلسات تخصصی برای همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha