200 محفل قرآن دانش‌آموزی در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4135293
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
از ابتدای سال تحصیلی 1401

200 محفل قرآن دانش‌آموزی در ملایر برگزار شد

مدیر آموزش و پروش ملایر گفت: بیش از 200 محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان از ابتدای سال تحصیلی 1401 تاکنون در مدارس شهرستان ملایر برگزار شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

مهدی عابدینی نیا مدیر اداره آموزش و پروش ملایرمهدی عابدینی‌نیا، مدیر آموزش و پروش ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 200 محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان از ابتدای سال تحصیلی 1401 تاکنون در مدارس شهرستان ملایر برگزار شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه مسابقات قرآن و عترت که از مرحله آموزشگاهی شروع و تا مرحله کشوری ادامه دارد، چهار هزار دانش‌آموز شرکت کردند که از این تعداد 478 دانش‌آموز در مرحله شهرستانی برگزیده و 130 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: امیدواریم امسال شاهد درخشش و راهیابی دانش‌آموزان ملایری در مسابقات قرآن به مرحله کشوری باشیم. مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری در 13 رشته برگزار شد، امسال نیز بخش دعاخوانی به جای ترتیل به مسابقات اضافه شده است.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در این مسابقات که در عناوین و رشته‎های مختلف برگزار شد، دانش‌آموزان به‌صورت انفرادی و گروهی با هم رقابت کردند که بیش از یک هزار نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و در حال حاضر مرحله استانی این مسابقات در حال برگزاری است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از منتخبان مسابقات قرآنی و فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در مصلی این شهرستان گفت: در این مراسم که امروز، 30 فروردین‌ماه برگزار می‌شود از نفرات اول رشته‎های مختلف و از نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی و هنری سال گذشته تجلیل می‌شود.

عابدینی‌نیا همچنین به مسابقات قرآنی و فرهنگی و هنری فرهنگیان ملایر اشاره و بیان کرد: در مسابقات قرآنی فرهنگیان نیز در هفت رشته بیش از یکصد نفر شرکت کردند که از این تعداد 30 نفر در مرحله شهرستانی برگزیده و به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha