مطالبات فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود
کد خبر: 4135402
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

مطالبات فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

نماینده شورای عالی قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: 35 نفر از فعالان قرآنی استان طی جلسه‌ای با معاون نظارت شورای عالی قرآن کشور دیدار و مطالبات خود را بیان کردند که در این جلسه برای رفع چالش‌های فعالان قرآنی قول پیگیری داده شد.

دیدار فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی با معاون نظارت شورای عالی قرآن کشورجمشید سورگی، نماینده شورای عالی قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیرو حضور معاون نظارت و ارزیابی شورای عالی قرآن کشور در استان، نشست فعالان قرآنی و تنی چند از اساتید و قاریان برتر استان با حضور وی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 35 نفر از فعالان قرآنی در این جلسه حضور داشتند، افزود: در این جلسه وضعیت برنامه‌های قرآنی و وجود استعدادهای درخشان قرآنی استان و مطالبات و انتظارات جامعه قرآنی استان، مطرح و تعدادی از قاریان، اساتید و مدیران مؤسسات، پیشنهادات خود برای رفع دغدغه‌ها و فعالیت اثربخش مؤسسات قرآنی را ارائه دادند.

نماینده شورای عالی قرآن در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دغدغه‌های چندین ساله در این جلسه ارائه شد، تصریح کرد: یکی از مطالب مهم مطرح شده در این جلسه این بود که پخش برنامه تلویزیونی جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان صرفا در شهرستان طبس متمرکز نبوده و سایر شهرستان‌ها نیز توقع دارند این برنامه به‌صورت گردشی هر چند روز در یکی از شهرستان‌ها برگزار و از ظرفیت قاریان بومی استفاده شود.

مسئول جامعه قرآنی عصر استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی دیگر از دغدغه‌های جامعه قرآنی شهرستان‌ها نیز مطرح و قول پیگیری داده شد، اظهار کرد: اصل مطلب این است که متولیان امر با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در علاقه‌مندان و استعدادهای قرآنی استان و تقویت برنامه‌های قرآنی، این دغدغه‌ها را پیگیری کرده و تا حد امکان به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه شورای عالی قرآن یکی از مراجع مهم در حوزه رسیدگی به امو قرآنی است، تصریح کرد: با هم‌اندیشی‌هایی به این سبک، مشکلات جامعه قرآنی بیان و راه‌حل‌های مناسب و منطقی ارائه می‌شود که در این جلسه نیز برای رفع چالش‌های فعالان قرآنی قول پیگیری داده شد و همچنین در این نشست بر شرکت و مشارکت بیشتر قاریان و اساتید استان در طرح ارزیابی قاریان و طرح اقرأ تأکید شد.

انتهای پیام
captcha