توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت بخش خصوصی است
کد خبر: 4135710
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
استاندار خوزستان:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت بخش خصوصی است

حسینی‌محراب با اشاره به ضرورت شکل‌گیری شبکه خیرین قرآنی در خوزستان، گفت: از بخش‌های خصوصی، خیرین و افراد مؤثر می‌خواهم که وارد فضای قرآن بشوند.

علی اکبر حسینی محراببه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان، در نشست صمیمانه با فعالان قرآنی و ذاکران اهل بیت(ع) که شامگاه پنجشنبه 31 فروردین در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ» گفت: ماه رمضان، بهار قرآن است و باید کاری کنیم هدایت الهی با قرآن در وجودمان شکل بگیرد. این آیه نشان می‌دهد روزه‌داری، برخورداری از هدایت قرآن را در پی دارد. اینکه این جلسه در روزهای آخر ماه رمضان و پس از بیست و هشت روز روزه‌داری برگزار شده است، به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب، مسئله مسلمانان را دوری از قرآن می‌دانند، در استان خوزستان نیز ام‌المصائب دوری از قرآن است. اگر به قرآن برگردیم، به قرآن عمل کنیم و از آن درس بگیریم، مسیرمان تغییر خواهد کرد. امیدواریم با کمک اساتید و کسانی که قرآن را چه با صدای زیبا، چه با سخنان و نوشته‌ها و کلاس‌های خود نشر می‌دهند در این زمینه موفق عمل کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با جلسات خانگی قرآن رشد کردیم و بزرگ شدیم. این جلسات نقش بزرگی در امر تربیت ما داشتند. امیدواریم جلسات خانگی با توصیه‌ای که رهبر انقلاب مطرح کردند، با کمک شما گسترش پیدا کند. اول از خانواده‌های خود شروع کنیم. این جلسات در منازل باعث رشد و نمو و حرکت تربیتی صحیح در زندگی و بین فرزندان ما می‌شود.

حسینی‌محراب با بیان اینکه تدبر در قرآن توصیه همیشگی رهبر انقلاب است، افزود: ما در این زمینه کم کار کردیم. اهل قرآن حتماً باید به موضوع تدبر در قرآن به صورت جدی بپردازند. تدبر در قرآن راه را به ما نشان می‌دهد و نجات‌بخش ما است.  

بهره‌مندی از هنرهای آوایی قرآنی در نشر تعالیم دینی

وی با اشاره به ظرفیت بالای قاریان و گروه‌های تواشیح در استان بر استفاده بیشتر از هنرهای آوایی قرآنی برای نشر تعالیم دینی تأکید کرد و گفت: در همین جا از مدیرکل صداوسیما می‌خواهم که برنامه‌ریزی کنند و از این هنرها در سیمای استان و همچنین در شبکه‌های بین‌المللی در سطح استان و کشور استفاده کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بهره‌گیری از این هنرها می‌تواند به صدور انقلاب کمک کند، گفت: بارها گفته‌ام باب و مجرای صدور انقلاب اسلامی در بین کشورهای منطقه و عرب زبان، استان خوزستان است. باید از همین جا شروع کنیم. قرآن، بهترین و جذاب‌ترین سخن ما برای تأثیرگذاری بین مسلمانان دنیا است. هر جا قاریان و حافظان ما کشورمان را معرفی کرده‌اند، تأثیرگذاری ما در جامعه هدفمان بیشتر بوده است.

حسینی‌محراب گفت: درخواست ما از قاریان این است که حتما مفاهیم قرآن را درک کنند. وقتی قاری مفهوم آیات را درک بکند، مستمعین خود را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. گفته می‌شود تلاوت‌های مکرر سبب می‌شود قاری خاشع شود. وقتی قاری خشوع پیدا می‌کند، در مستمع اثر خود را می‌گذارد. اینکه در صدر اسلام با تلاوت قرآن، افراد به اسلام می‌‌گرویدند، به همین علت است. ‌اگر قاریان ما خشوع را در وجود خود ملکه کنند، بر دلها اثر می‌گذارند، قرآن باید بر دل افراد تأثیر بگذارد.

سرباز قرآن باشیم

وی خاطرنشان کرد: دنیا مکاتب مختلفی را تجربه کرده است، اما این مکاتب چون با فطرت سروکار نداشتند، از بین رفتند. آنچه برای دنیا باقی مانده است، قرآن و اسلام است که به وسیله قاریان و حافظان قرآن و ذاکران اهل بیت(ع) دنیا را فتح خواهد کرد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید خود را به قرآن نزدیک کنیم، گفت: قرآن کامل‌ترین معجزه الهی است که در اختیار ما است و با وجود آن نباید سر تسلیم در برابر هیچ قدرتی فرودآوریم. مهجوریت قرآن به دلیل عدم شناخت ما نسبت به آن است. قرآن باید در سیاست ما، حکومت ما، ادارات، سازمان و مؤسسات ما ترویج بشود.

وی با اشاره به بزرگان قرآنی استان که نسل فعلی قرآن تربیت شده‌ آنها هستند، گفت: آمده‌ایم که سرباز قرآن باشیم و بتوانیم وظایف خود را در قبال قرآن و قرآنیان به نحو احسن انجام دهیم.

حسینی‌محراب در پایان افزود: با ترویج جلسات خانگی قرآن، باید شبکه خیرین قرآنی شکل بگیرد. در این ماه قرآن، از همه کسانی که دستشان می‌رسد، بخش‌های خصوصی، خیرین و افراد مؤثر می‌خواهم که وارد فضای قرآن بشوند. در این جلسه دوستان انتخاب و انتصاب مشاور قرآنی را پیشنهاد دادند، اگر فکر می‌کنید مشکلات موجود با مشاور قرآنی برطرف می‌شود، حتما یک نفر از بین خود پیشنهاد بدهید که کارهای قرآنی استان را در کنار ما و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha