برنده نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» معرفی شد
کد خبر: 4135744
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

برنده نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» معرفی شد

مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» شب گذشته برگزار و اسامی پنج قاری برتر این دوره اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ پنج قاری راه یافته به مرحله پایانی مسابقات «مفازا» شامل مرتضی نثار احمد رحمانی از افغانستان، مجتبی هرندی زاده از ایران، محمد زلیف عطیه از عراق، محمد ابراهیم محمد اسماعیل از مصر و سعد محی‌الدین فریجه از لبنان شب گذشته برای مشخص‌شدن برنده نهایی این دوره از مسابقات، به رقابت پرداختند.

در پایان این مرحله، مرتضی نثار احمد رحمانی از افغانستان جایگاه نخست را از آن خود کرد و محمد زلیف عطیه از عراق، مجتبی هرندی زاده از ایران، سعد محی‌الدین فریجه از لبنان و محمد ابراهیم محمد اسماعیل از مصر به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را از آن خود کردند.

هیئت داوران شانزدهمین دوره مسابقات «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» از 20 نفر از استادان برجسته قرآنی از 8 کشور تشکیل شده بود که در قالب پنج کمیته به ارزیابی تلاوت‌های شرکت‌کنندگان در مسابقات پرداختند.

شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» از شامگاه چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه 1402 به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت شبکه تلویزیونی الکوثر آغاز شد.

همچنین، نام‌نویسی برای شرکت در این رقابت‌ها، همزمان با ولادت امام علی(ع) مصادف با سیزده رجب(۱۵ بهمن ۱۴۰۱) آغاز شد و در سالروز ولادت امام مهدی(عج) مصادف با پانزده شعبان(۱۷ اسفند ۱۴۰۱) به پایان رسید.

علاقه‌مندان تلاوت صوتی یا تصویری خود را از یکی از مقاطع (۱۶۱ تا ۱۶۵ سوره انعام یا ۱۴۲ تا ۱۴۴ سوره اعراف یا ۱۱۰ تا ۱۱۵ سوره هود) به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند؛ پس از آن تلاوت‌های ارسالی شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت و تلاوت‌های برتر در ۲۴ شب اول ماه مبارک رمضان در مراحل مقدماتی مسابقات شرکت کردند و ۲۴ قاری برتر به همراه یک قاری که با رأی مردمی انتخاب شد، به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت نیز پنج قاری برگزیده، شامگاه پنجشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه به رقابت پرداختند و نفرات برتر مشخص شدند.

جواد پارسامهر 

انتهای پیام
captcha