بهره‌مندی ۴۰۰۰ دانش‌آموز از طرح «احسان تعلیم و تربیت»
کد خبر: 4136110
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
در چهارمحال‌وبختیاری

بهره‌مندی ۴۰۰۰ دانش‌آموز از طرح «احسان تعلیم و تربیت»

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته، ۵۷۳ معلم جهادگر در قالب طرح «احسان تعلیم و تربیت»، ۴۰۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش آموزشی خود قرار دادند.

طرح احسان تعلیم و تربیت

احسان طاهری، دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، درخصوص طرح‌های جهادی اجرا شده در مدارس استان در سال گذشته، اظهار کرد: به همت این قرارگاه در سال گذشته طرح‌های بسیاری در استان اجرا شد که در سال جاری نیز ادامه دارد.

طاهری افزود: سال گذشته ۲۷۵ طرح توسط قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش پرورش با همکاری ۱۱۵ گروه جهادی در استان انجام شد. همچنین در نوروز ۱۴۰۲، ۴۵ گروه جهادی در شهرستان‌های گوناگون به فعالیت پرداختند که طی این فعالیت‌ها ۲۹۰ جهادگر به ۵۸۰۰ دانش‌آموز در حوزه پرورشی و آموزشی خدمات ارائه کرده و ۱۶۰ جهادگر نیز رنگ‌آمیزی ۱۷ مدرسه و ۵۶ کلاس درس را انجام دادند.

وی با اشاره به موضوع جهاد آموزشی، ادامه داد: در اسفندماه سال ۱۴۰۱، طرح جهادی احسان تعلیم و تربیت توسط قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش پرورش چهارمحال و بختیاری و با همکاری جمعیت فرهنگیان جوان و بنیاد احسان آغاز شد که این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

دبیر جمعیت فرهنگيان جوان استان بیان کرد: در طرح «احسان تعلیم و تربیت»، ۵۷۳ معلم جهادگر ۴۰۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش آموزشی خود قرار داده و برای دانش‌آموزانی که از نظر درسی و مالی ضعیف هستند ۱۵ جلسه دو ساعته خارج از ساعات مدرسه کلاس درس برگزار می‌کنند، این طرح در تابستان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در تمامی ۱۷ منطقه آموزشی اجرا می‌شود.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید روح‌الله عجمیان در ایام نوروز ۱۴۰۲، اضافه کرد: در این طرح با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس، گروه‌های جهادی و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیون تومان رنگ خریداری شد و در اختیار ۱۰ گروه جهادی قرار گرفت و کار رنگ‌آمیزی ۱۷ مدرسه در استان انجام شد.

طاهری ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است تا این طرح در تابستان امسال نیز ادامه پیدا کند و امیدواریم بتوانیم بخش اعظمی از مدارس استان را با مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی رنگ‌آمیزی کرده و تجهیزات آنها را تعمیر کنیم.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که مقرر است در تابستان توسط قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و همچنین گروه‌های جهادی اجرا شود مربوط به تمامی ۱۷ منطقه استان است، این طرح‌ها بعد از اتمام امتحانات خردادماه مدارس آغاز خواهند شد و تا پایان شهریورماه ادامه دارند که خدماتی در قالب آموزشی و بخش اعظمی نیز در قالب سازندگی، پرورشی و فرهنگی ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha