آنچه فعالان قرآنی از رسانه‌ها انتظار دارند
کد خبر: 4136139
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

آنچه فعالان قرآنی از رسانه‌ها انتظار دارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌ می‌تواند در حوزه نشر مفاهیم قرآنی کارساز باشد، اگر تنها به چند نکته که در واقع انتظارات جامعه قرآنی است توجه کند.

هادی مساح، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبیهادی مساح، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در مورد ضرورت ورود رسانه به مباحث قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اکنون تمام تحولات کشور و حتی دنیا تحت یک موج‌آفرینی رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در جبهه‌های مختلف ادامه داد: همه حرکت‌ها و جریان‌سازی‌ها در بستر رسانه در حال شکل گرفتن بوده و فعالیت پیام‌رسان‌ها نشان از توسعه رسانه داشته و می‌تواند در حوزه قرآن و عترت نیز ورود جدی داشته باشد.

مساح با بیان اينکه بستر رسانه‌های قرآنی می‌تواند بسیار در ایجاد موج و جریان‌سازی قرآنی مؤثر باشد، افزود: ابتدا رسانه‌ها باید به‌صورت چالشی وارد انتظارات قرآنی مقام معظم رهبری به‌عنوان فصل‌الخطاب تشکل‌های قرآنی شده و سپس به‌صورت جزئی به سمت حوزه‌های تخصصی ورود پیدا کنند.

وی با تأکید بر تبلیغ و ترویج محافل قرآنی به‌ویژه محافل قرآنی مردمی و خانوادگی تصریح کرد: تصویرسازی نقاط عطف این جلسات و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها از جمله انتظارات از رسانه‌هاست، چراکه در صورت معرفی این جلسات به مردم موجی برای برگزاری جلسات قرآنی خانگی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: افراد صاحب ذوق از دل این جلسات شناسایی شده و سپس می‌توانند به‌عنوان الگوی قرآنی معرفی شوند و نکته بعدی که ناظر بر انتظارات مقام معظم رهبری بوده معرفی مستمر چهره‌های قرآنی است.

مساح ادامه داد: اگر در طول سال هر هفته یک چهره قرآنی شناسایی و کلیدهای موفقیتش معرفی شود تا پایان سال، ۵۵ چهره قرآنی معرفی خواهند شد که این امر علاوه بر الگوسازی، فضای تشویقی را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اينکه از سویی دیگر بسیاری از اساتید جریان‌ساز قرآنی در پیش از انقلاب بوده‌اند که اکنون ناشناخته مانده‌اند که باید بیشتر معرفی شوند، اظهار کرد: همچنین توجه رسانه‌ها به هنر و بیان مفاهیم قرآنی در این قالب نیز انتظار دیگری است که از این حوزه می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی پیشنهاد داد: نمایشنامه‌های قرآنی با دعوت رسانه‌ها از صاحبان هنر نوشته و نگارش شده و سپس از این طریق و با کمک هنرمندان، مفاهیم قرآنی بین مردم عرضه شود، اما باید گفت در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

مساح با بیان اينکه رسانه می‌تواند در عرصه‌های مختلف مانند مفاهیم و نظریات قرآنی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کرده و نکات و نیازمندی‌های روز را از زبان قرآن به جامعه انتشار دهد، یادآور شد: اگر توانستیم از مفاهیم قرآنی در بیان مسائل روز بهره ببریم به این معناست که کار خود را در حوزه نشر مفاهیم قرآن و عترت درست انجام داده‌ایم‌ و در واقع این‌ها انتظارات جامعه قرآنی از رسانه‌هاست.

انتهای پیام
captcha