مسابقات قرآن جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4136565
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

مسابقات قرآن جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام جمعیت هلال‌احمر استان با حضور ۱۰۶ برگزيده مرحله شهرستانی، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن هلال احمر

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر جعفری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان، در تشریح روند برگزاری مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام جمعیت هلال‌احمر استان، اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۰۶ برگزيده مرحله شهرستانی در روز یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در دو بخش آقایان و بانوان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن جمعیت هلال‌احمر در ۱۰ شهرستان و نیز ستاد مرکزی هلال‌احمر استان طی هفته پایانی ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: در این مسابقات، 106‌ متسابق بانو و آقا در بخش‌های کتبی و شفاهی حائز نمرات حدنصاب برای حضور در مرحله استانی شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری در خصوص داوری این مسابقات و با تصریح اینکه این رویداد قرآنی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود، گفت: در مرحله شهرستانی رشته‌های آوایی، دعوت از داوران با همکاری اوقاف‌ و امور‌ خیریه استان انجام شد و خوشبختانه سطح داوری بسیار بالا بود.

جعفری افزود: در مرحله استانی نیز از داوران برجسته و ممتاز استان دعوت خواهیم کرد که از جمله عیسی‌خورشیدی و علی‌اسماعیلی در این فهرست قرار دارند. در مرحله استانی، در هر‌ دو‌ بخش بانو و آقا، از سه داور در رشته‌های آوایی استفاده خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال احمر استان به رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به رشته‌هایی که برای برگزاری مسابقه مرحله شهرستانی اعلام شد، رشته‌های آوایی مرحله استانی نیز شامل قرائت ترتیل سوره یاسین در دو بخش آقایان و بانوان، قرائت تحقیق سوره انبیاء در بخش آقایان و رشته حفظ شامل جزءهای 1، 3،5، 10، 15 و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین است.

وی افزود: رشته‌های کتبی شامل تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین، ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت‌نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام با محوریت احکام تقلید، طهارت و نجاسات، نماز، خمس و امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مسابقات از ساعت هفت صبح با پذیرش متسابقین حاضر آغاز خواهد شد و بعد از پذیرش، ادامه روند اجرایی مسابقات در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می‌شود. به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز ارزنده‌ای در روز برپایی مرحله استانی مسابقات قرآن اهدا خواهد شد.

گفتنی است، مرحله کشوری مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام جمعیت هلال‌احمر، دوم و سوم خردادماه سال جاری همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سالن شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha