هدف صهیونیست‌ها تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است
کد خبر: 4136900
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
دبیر کل کمیته سلطنتی امور قدس:

هدف صهیونیست‌ها تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است

دبیرکل کمیته سلطنتی امور قدس گفت: هدف از هجوم مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، عبدالله کنعان دبیر کل کمیته سلطنتی امور قدس گفت: هجوم صهیونیست‌ها به باب‌الرحمه به بهانه‌های دروغین، به تلاش آنها برای احیای افسانه‌های تلمودی، در داخل مسجد مبارک الاقصی در طول اعیاد یهودی که اغلب مصادف با مناسبت‌های اسلامی و مسیحی است مرتبط است.

کنعان امروز در بیانیه‌ای افزود: طرح صهیونیست‌ها تهدیدی برای منطقه شرقی مسجدالاقصی است که از مصلای باب الرحمه در شمال تا مصلای مروانی در جنوب ادامه دارد. وی هدف از این اقدامات را ایجاد کنیسه یهودی، به عنوان نقطه کانونی برای پروژه تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی خواند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های یهودی سازی توسط احزاب صهیونیستی در کنست، از جمله لایحه ارائه شده توسط حزب لیکود در سال 2013 مربوط به تخصیص باب الرحمه و ساخت یک کنیسه کوچک برای مراسم یهودیان با هدف ممنوعیت ورود نمازگزاران مسلمان به مسجد‌الاقصی انجام می‌شود.

کنعان تأکید کرد که موضع اردن، مردم و مسئولان این کشور که تولیت تاریخی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس را بر عهده دارند، در قبال فلسطین به طور عام و قدس به طور خاص و حق تاریخی ملت فلسطین، روشن است و آن تعیین سرنوشت و ایجاد کشور فلسطینی با پایتختی بیت المقدس است.

وی افزود: در خصوص مسجدالاقصی، تولیت اردن هاشمی امتداد تاریخی و حقوقی وضعیت تاریخی موجود است که به معنای حفظ و مدیریت موقوفات اسلامی تنها برای مسجدالاقصی است. 

کنعان تأکید کرد که اسرائیل باید به قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط با موضوع فلسطین از جمله تصمیم یونسکو در خصوص مالکیت انحصاری اسلامی مسجد مبارک الاقصی با مساحت کل 144 دونم (واحد اندازه‌گیری مساحت زمین در فلسطین، هر دونم هزارمتر مربع) پایبند باشد.

 

انتهای پیام
captcha