کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال هستند
کد خبر: 4136985
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال هستند

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال هستند، گفت: چرخ تولید توسط کارگر به حرکت در می‌آید کمااینکه شعار سال توسط قشر کارگر محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، هشتم اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، گفت: تقوا دژی محکم است که ساکنان خود را در برابر شیطان حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه تقوا انسان را از معصیت و گناه دور می‌کند و پادزهری در مقابل گناه است، اضافه کرد: در آیات و روایات اسلامی آمده است که تقوا نیروی باطنی و درونی است که باعث می‌شود انسان را در مقابل هوا و هوس‌ها نگه داشته و زبان خود را نگه دارد.

حجت‌الاسلام شمسی‌فر با بیان اینکه کسی که تقوا نداشته باشد نمی‌تواند زبان خود را از دروغ و تهمت، توهین و معصیت‌های زبان نگه دارد، اضافه کرد: کسی که تقوا ندارد نمی‌تواند چشمان خود را از نگاه به نامحرم فرو ببندد اما انسان متقی این توانایی را دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه خداوند راه حق را از طریق قرآن نشان داده است و هر کس با قرآن مانوس باشد راه را پیدا می‌کند، اضافه کرد: معصومین راه را نشان دادند همان‌گونه که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و اگر معصومین نباشند انسان در تاریکی و ظلمت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت چراغ راه هدایت، تکامل، سعادت و عاقبت به خیری انسان است، اضافه کرد: خداوند در کنار ارسال انبیا و ائمه معصومین عقل را به انسان داده است که انسان از طریق عقل راه را بشناسد.

شمسی‌فر با یادآوری اینکه امروز می‌بینیم به حجاب به عنوان دستور صریح قرآن، حمله می‌کنند و جنگیدن با حجاب، جنگ با حکم خداوند است، اضافه کرد: انسان بداند روزی اعمال او را بررسی و تفحص می‌کنند کمااینکه هول و هراس روز قیامت به حدی است که حتی کودک را پیر می‌کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در بیانی از مولای متقیان آمده است که بر شما نگهبانانی است که شبانه‌روز حتی کوچکترین اعمال شما را ثبت می‌کنند، گفت: سرانجام انسان به قبر می‌رسد و در آن منزل وحشت، غربت، تنها و تاریک، فقط تقوا به داد انسان می‌رسد چراکه تقوا تنها فریادرس انسان در قبر است.

وی به هشتم شوال سالروز تخریب قبور بقیع اشاره کرد و با بیان اینکه اهل‌بیت در قلوب مومنین حضور دارند، اضافه کرد: وهابیت نمی‌داند که محبت و مودت به اهل‌بیت اجر رسالت است و در دل مومنان قرار دارد.

شمسی‌فر با بیان اینکه امروز وهابیت فکر کرده است می‌تواند نور خدا را خاموش کند، گفت: اما روزی عالم به نور امام زمان(عج) روشن و قبور اهل‌بیت در بقیع ساخته و آباد خواهد شد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به دهم اردیبهشت سالروز عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این عملیات منجر به آزادسازی خرمشهر شد، اضافه کرد: آزادی خرمشهر روز تاریخی بود زیرا تمام ابرقدرت‌های دنیا پشت سر صدام بودند اما رزمندگان ما با ایمان و اعتقاد به قدرت الهی در عملیات بیت‌المقدس دنیای زر و زور را شکست داده و خرمشهر به آغوش وطن بازگشت.

وی به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین زحمات بر دوش قشر کارگر است، اضافه‌ کرد: چرخ تولید توسط کارگر به حرکت در می‌آید کمااینکه شعار سال توسط قشر کارگر محقق می‌شود چراکه کارگر کسی است که با تلاش مستمر و دستمزدهای کم برای آبادانی این کشور تلاش می‌کند.

شمسی‌فر با بیان اینکه مسئولان باید به قشر کارگر توجه ویژه داشته باشند، گفت: حقوق بازنشستگی کارگران کم است و وظیفه دولت اسلامی ارتقای سطح معیشت و زندگی کارگران است و کارگران در سن بازنشستگی باید آرام باشند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم، اضافه کرد: اولین معلم خداوند متعال است لذا معلمی شغلی مقدس و قابل مقایسه با هیچ شغلی نیست.

انتهای پیام
captcha