مؤسسه «ناطق حق» بن برای دوره‌های آموزش قرآن فراخوان داد
کد خبر: 4137200
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

مؤسسه «ناطق حق» بن برای دوره‌های آموزش قرآن فراخوان داد

مؤسس و مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) ناطق حق شهر بن با اشاره به آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان در دو گروه خردسالان از چهار تا 11 سال و بانوان در رشته‌های مختلف قرآنی، گفت: ثبت‌نام از قرآن‌آموزان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به‌صورت تلفنی و حضوری ادامه دارد.

آموزش قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیل حیدری، مؤسس و مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) ناطق حق شهر بن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که این مؤسسه برای دوره‌های آموزش قرآن کریم اقدام به ثبت‌نام از علاقه‌مندان در دو گروه خردسالان از چهار تا 11 سال و بانوان در رشته‌های مختلف قرآنی کرده است، اظهار کرد: ثبت‌نام از قرآن‌آموزان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به‌صورت تلفنی و حضوری و برای رشته‌های متنوع شامل روخوانی و روانخوانی سطح یک و دو، حفظ، آموزش صوت و لحن سطح چهار، تجوید در سطوح مختلف، فصیح‌خوانی و تجوید سطح سه، مفاهیم و تدبر جزء ۳۰ ادامه دارد.

وی با ذکر اینکه آموزش قرآن کریم خردسالان در رشته‌های تجوید، حفظ ترتیبی و موضوعی با بازی، شعر، قصه و آموزش نماز همراه است، ادامه داد: اهدای جوایز به برگزیدگان دوره‌ها و مسابقات، برگزاری برنامه‌های متنوع در مناسبت‌ها و برپایی اردوها برای قرآن‌آموزان از دیگر موارد پیش‌بینی شده است.

حیدری بیان کرد: فرماندار بن، امام‌ جمعه بن، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن و برخی مربیان مؤسسه با حضور در مدارس از قرآن‌آموزان فعال که حائز کسب گواهی‌نامه شده‌اند تجلیل به‌عمل می‌آید که امروز با حضور در مدرسه دقت از 36 دانش‌آموز تجلیل شد و در روزهای آینده در مدارس دیگری ادامه دارد. این قرآن‌آموزان طی هفت تا 9 ماه از خردادماه تا دی‌ماه سال گذشته در دوره‌ها و کلاس‌های مؤسسه شرکت کرده و توانستند مدرک خود را کسب کنند و به مراحل بالاتر آموزش‌ها راه یابند.

وی با تصریح اینکه سال گذشته 100 قرآن‌آموز جدید جذب شدند و در کنار قرآن‌آموزان سطوح بالاتر تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به تعامل بهتر و بیشتر مؤسسه با مجموعه آموزش و پرورش و حضور مربیان در مدارس که از سال 94 تا کنون در دستور کار ما قرار دارد، این تعداد افزایش یابد.

تخصیص زمین مرکز تخصصی قرآن در بن

این روحانی فعال قرآنی در استان با تأکید بر ضرورت همکاری مسئولان با مجموعه‌های قرآنی، بیان کرد: همکاری مسئولان باعث دلگرمی فعالان این حوزه می‌شود که خوشبختانه امسال تأثیرگذاری و بازخورد خوب را از همراهی امسال مسئولان شهرستان و حضور در مدارس مشاهده می‌کنیم.

حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت احداث مرکز تخصصی قرآن کریم شهر بن، توضیح داد: خوشبختانه پیگیری‌های پنج‌ساله برای اختصاص زمین به ثمر نشسته و در ماه جاری با همکاری اداره راه و شهرسازی زمین این مرکز تخصیص می‌یابد که بعد از تحقق این مهم، با کمک‌های خیران و مردم قرآن‌دوست شهرستان برای احداث مرکز تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: تا کنون فعالیت‌های قرآنی جامعة‌القرآن بن نیز که از یکی دو سال قبل ذیل عنوان مؤسسه ناطق حق به فعالیت خود ادامه می‌دهد، با کمک خیران و اهالی که مایلند با خدمت به قرآن برای خود باقیات صالحات داشته باشند پیش رفته است و با وجود اینکه مستأجر بودیم اما توانستیم مرکز را سرپا نگه داریم؛ قطعاً تلاش خواهیم کرد که از اعتبارات و منابع دولتی نیز در جهت احداث این مرکز قرآنی استفاده کنیم.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزش قرآن کریم مؤسسه قرآنی ناطق حق (جامعة‌القرآن سابق بن) تا موعد مقرر فرصت دارند با شماره 33724743 با پیش‌شماره 038 تماس بگیرند.

مکان برگزاری کلاس‌های قرآن این مؤسسه در شهر بن، فاز یک، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی پارک گلستان اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha