مسابقات قرآنی در هلال‌احمر کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد
کد خبر: 4137228
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

مسابقات قرآنی در هلال‌احمر کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

مسئول دفتر ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری مسابقات قرآنی با همکاری معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت با شعار خدمت، صلح و دوستی چهارشنبه، 6 اردیبهشت‌ماه در مسجد فاطمه زهرا(س) محمودآباد یاسوج خبر داد.

حضور متسابقین در مسابقات قرآنی هلال احمر استان

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌امجد، مسئول دفتر ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه قرآن، باعث آرامش روح و قلب‌ها می‌شود، گفت: انس با قرآن انسان را سعادت‌مند و در مسیر صراط مستقیم قرار می‌دهد.

وی درخصوص مسابقات قرآنی در هلال‌احمر استان، از برگزاری مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه، احکام، حفظ، قرائت و تفسیر با همکاری معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت ویژه کارکنان، امدادگران و اعضای هلال‌احمر استان با شعار خدمت، صلح و دوستی چهارشنبه، 6 اردیبهشت‌ماه در مسجد فاطمه زهرا(س) محمودآباد یاسوج خبر داد.

مسئول دفتر ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص ضوابط برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: مرحله اول این دوره از مسابقات شهرستانی، مرحله دوم استانی و مرحله سوم کشوری خواهد بود.در این مسابقات، شرکت‌کنندگان در بخش حفظ قرآن کریم، در قسمت‌های مختلفی که شامل حفظ یک ، 3 ، 5 ، 10 و 15 جزء یا حفظ کل قرآن کریم با هم رقابت کردند.در بخش قرائت و ترتیل، بانوان با خواندن سوره یاسین و آقایان ترتیل سوره یاسین تحقیق از سوره انبیا و تفسیر از سوره یاسین، به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام موسوی‌امجد بیان کرد: در بخش نهج‌البلاغه نیز ترجمه و شرح‌نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) و همچنین احکام عمومی، شامل تقلید، طهارت، نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر از مواردی است که برای آزمون در نظر گرفته شده‌اند. در هر بخش با حضور داوران برجسته بعد از آزمون، نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha