طرح «شهید علی محمودوند» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4137348
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

طرح «شهید علی محمودوند» در یزد اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح «شهید علی محمودوند» با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صادق رضایی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، صادق رضایی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، عصر روز شنبه، نهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از تعداد دانش‌آموزان استان، قریب 16 هزار نفر را دانش‌آموزان اتباع تشکیل می‌دهند گفت: در یزد مدرسه خاص اتباع نداریم اما در برخی موارد در سطح شهر یزد با توجه به بافت جمعیتی و اینکه تقاضا زیاد است، مدارسی تشکیل شده که قریب به اتفاق اتباع هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سه مهمانشهر میبد، اردکان و تفت مدارس خاص اتباع ایجاد شده و مباحث آموزشی ارائه می‌شود البته با توجه به وجود شهرک اتباع، طبیعتاً مدارس هم مختص اتباع است.

رضایی با اشاره به سنجش بدو ورود پایه اول دبستان با رویکرد جدید گفت: در سال تحصیلی جدید والدین باید به سایت این مهم مراجعه و از طریق سامانه نوبت‌دهی سنجش را انجام دهند و لذا تا آخر اردیبهشت ماه سامانه باز است و والدین می‌توانند نسبت به تعیین نوبت برای سنجش اقدام کنند.

وی با اشاره به سن ثبت‌نام پایه اول اظهار کرد: تا اول مهرماه هر سال تحصیلی، اگر دانش آموز 6 سال تمام داشته باشد، می‌تواند در پایه اول ثبت‌نام کند. برای این اقدام نیز امسال سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا پیش ثبت‌نام توسط خانواده‌ها انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری رویداد الفبای تحول آموزش و پرورش با عنوان «الف‌تا» در راستای مدرسه تراز سند تحول بنیادین گفت: این رویداد با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی و تجلیل از مدارس و معلمان فعال و پیشرو برگزار می‌شود.

وی؛ ایجاد سکو در قالب تولید بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای و پیوند آن به مدارس، شناسایی و رشد با محوریت شناسایی و معرفی معلمان، مدیران و مدارس پیشتاز تحول و ارتقای عاملان در مسیر تحول و شبکه‌سازی با هم‌افزایی و پیوند میان مدارس پیشتاز و در مسیر تحول را از اهداف اصلی این رویداد دانست و افزود: تمامی افراد می‌توانند ایده‌ها تجارب و آثار خود را تا 30 اردیبهشت جاری ارسال کنند.

رضایی با اشاره به افراد بازمانده از تحصیل بیان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح «شهید علی محمودوند» با هدف شناسایی بازماندگان تحصیلی و زمینه‌سازی برای تحصیل رایگان دانش‌آموزان محروم از تحصیل در نظر گرفته شد،  البته در این زمینه باید یک نگاه و همکاری فراسازمانی وجود داشته باشد.

علیرضا کمالیان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش  استان یزد نیز به مواردی از جمله هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، پیوند مشاغل و صنعت، تربیت جوانان متخصص و ماهر و ... پرداخت.

همچنین قریشی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست به ارائه آماری در حوزه سوادآموزی و راه‌هایی برای تحقق کامل باسوادی در استان پرداخت که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام
captcha