اختتامیه همایش ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و زبانی غرب آسیا برگزار می‌شود
کد خبر: 4137482
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

اختتامیه همایش ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و زبانی غرب آسیا برگزار می‌شود

آیین اختتامیه همایش بین‌المللی ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و زبانی غرب آسیا در سالن‌همایش مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی المصطفی برگزار خواهد شد.

سیدحسین ساجد رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین ساجد رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی و رئیس همایش ظهر امروز یکشنبه 10 اردیبهشت در جمع اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار کرد: جامعةالمصطفی در سه حوزه آموزشی علوم انسانی، علوم اسلامی و زبان وفرهنگ شناسی فعالیت دارد و این مجتمع حلقه تاثیرگذار المصطفی در انتقال زبان و فرهنگ به شمار می‌آید.

وی ضمن معرفی دپارتمان‌های آموزشی مجتمع زبان و فرهنگ شناسی، خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر از نزدیک به ۵۴ ملیت در این مجتمع آموزشی مشغول به تحصیل هستند. مجتمع زبان و فرهنگ طی سال‌های اخیر در بحث آموزش رشد بسیار خوبی را داشته است و در عرصه پژوهش نیز سال گذشته رتبه نخست در جامعةالمصطفی را کسب کرد.

رئیس مجتمع زبان و فرهنگ شناسی برگزاری همایش‌های علمی را یکی از محور‌های مهم فعالیت‌های پژوهشی این مجتمع دانست و اظهار کرد: فرهنگ مسئله مشترک میان همه ملت‌هاست. در سال‌های گذشته دو همایش جریان شناسی فرهنگی در مجتمع برگزار گردید و امسال به منطقه غرب آسیا به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.

اختتامیه همایش بین‌المللی ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و زبانی غرب آسیا برگزار می‌شود

وی با تاکید بر اهمیت منطقه غرب آسیا در معادلات فرهنگی و استراتژیک جهان، ابراز کرد: مسئله فرهنگی و زبانی منطقه غرب آسیا از ویژگی خاصی بهره‌مند است و ریشه‌ای چندهزار ساله دارد. این منطقه چهارراه جهان است و در آن نیز ایران از شرایط بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام
captcha