مدیریت شهری شیراز ظرفیت حمایت از مجموعه‌های قرآنی را دارد
کد خبر: 4137669
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
سلطانی:

مدیریت شهری شیراز ظرفیت حمایت از مجموعه‌های قرآنی را دارد

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امسال جای خالی محافل قرآنی در اماکن تاریخی مذهبی به شدت خالی بود، گفت: مدیریت شهری ظرفیت این را دارد که از مجموعه‌های قرآنی حمایت کند.

علی‌اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازعلی‌اکبر سلطانی، خزانه‌دار شورا و عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نقش مدیریت شهری در تحقق قطب قرآنی و شهر قرآنی شدن شیراز، گفت: مدیریت شهری این ظرفیت را دارد که اگر مجموعه‌های مختلف قرآنی تمایل داشته باشند، از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

وی تصریح کرد: این حمایت و پشتیبانی مدیریت شهری هم در جهت گسترش و هم در جهت اشاعه فرهنگ ناب قرآن کریم در سطح جامعه خواهد بود.

سلطانی یادآور شد: سال گذشته اعتبار مناسبی از سوی کمیسیون فرهنگی برای برنامه‌های قرآنی در سطح شهر شیراز در نظر گرفته شد و در ماه رمضان سال گذشته هم اتفاقات خوب قرآنی در شیراز رخ داد.

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در ماه رمضان سال گذشته در حافظیه محفل انس با قرآن با عنوان دولت قرآن و در چند مرکز تاریخی شیراز محافل انس با قرآن برگزار شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال که گذشت متأسفانه دولت قرآن برپا نشد و جای خالی محافل انس با قرآن و همچنین دولت در محافل تاریخی فارس به شدت خالی بود، گفت:‌ شیراز با توجه به تاریخ درخشان و هویتی که در مباحث قرآنی دارد ظرفیت این دارد که بسیاری از مراکز را به مراکز آموزش قرآن تبدیل کند کما اینکه قبلاً این شرایط را داشته است و به‌طور کلی حافظ را به دلیل حافظ کل قرآن بوده است، بیشتر می‌شناسند.

انتهای پیام
captcha