کم‌توجهی به موضوع جمعیت، آینده کشور را با چالش مواجه می‌کند
کد خبر: 4137675
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

کم‌توجهی به موضوع جمعیت، آینده کشور را با چالش مواجه می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه فرزندآوری به فریضه و حسنه ماندگار گفت: اگر امروز به این موضوع مهم توجه نشود در آینده کشور با چالش جدی روبرو خواهد بود.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه همه کشورها برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود نیاز به جمعیت فعال، مولد و با انگیزه در همه حوزه‌ها دارند گفت: امام راحل انقلاب را با حمایت مردم به ویژه نسل جوان به پیروزی رساند و سپس در دوران دفاع مقدس این جوانان بودند که جانانه در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند و فرماندهان رشیدی نظیر شهید خرازی و زین الدین در اوج جوانی جنگ را مدیریت کردند. البته پس از جنگ نیز در ادوار مختلف حضور جوانان در عرصه‌های گوناگون اعم از علمی، هسته‌ای و... موجب پیشبرد اهداف نظام بوده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: متأسفانه با تدابیری که در دهه‌های گذشته اندیشیده شده، امروز کشور با خطر پیری جمعیت روبرو شده و میزان موالید کاهش یافته که این موضوع یک تهدید جدی برای کشور محسوب می‌شود.

عزیزی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه فرزندآوری به فریضه و حسنه ماندگار بیان کرد: اگر امروز به این موضوع مهم توجه نشود در آینده کشور با چالش جدی روبرو خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون جوانی جمعیت گفت: این قانون دارای  73 ماده و 82 تبصره بوده که در ماده 19 آن به بحث جایزه ملی جوانی جمعیت اشاره کرده که قرار است 30 اردیبهشت ماه همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز ملی جمعیت با حضور رئیس جمهور در تهران به نفرات برتر کشوری اعطا شود.

معاون استاندار یزد در تشریح این رویداد بیان کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده اعم از خانواده‌های پرجمعیت و مادران موفق، رسانه شامل رسانه‌های مکتوب، برخط و آنلاین، نخبگان شامل نویسندگان، شعرا، هنرمندان و...، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده و جمعیت، بخش خصوصی و شرکت‌ها که در زمینه ازدواج، جمعیت و پشتیبانی این حوزه اعم از ساخت مسکن زوجین جوان، جهیزیه و...، دستگاه‌های اجرایی دولتی، نهادها و... و مدیران شامل مدیرانی که خود از خانواده‌های پرجمعیت بوده و یا اقداماتی برای کارکنان خود در این زمینه داشتند، برگزار می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: عزیزانی که تمایل به شرکت در این رویداد دارند، ابتدا باید فرم مربوط به بخش فعالیت خود را از دو روش پورتال دفتر امور زنان و خانواده به آدرس  Banovan.ostanyazd.ir و یا کانال رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت (حسنه ماندگار) در پیام‌رسان ایتا به نشانی@hasaneh_mandegar دریافت و پس از تکمیل، در قسمت «پیوست» در پورتال دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد بارگذاری کنند.

وی اضافه کرد: البته علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۱۱۱۲۶۳۱_۰۳۵ تماس حاصل کرده و یا به آدرس دبیرخانه رویداد به نشانی میدان امام حسین(ع) – استانداری یزد- دفتر امور زنان و خانواده مراجعه کنند.

معاون استاندار یزد در خصوص جوایز این رویداد اظهار کرد: به نفرات برتر هر بخش یک قطعه سکه بهار آزادی به علاوه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال وام 2 درصد، نفرات دوم یک قطعه نیم سکه بهارآزادی به علاوه یک میلیارد ریال وام 2 درصد و نفرات سوم یک قطعه ربع سکه به علاوه پانصد میلیون ریال وام 2 درصد تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha