حجاب گردشگران خارجی در بازدید از مسجد مینا مصر + عکس
کد خبر: 4137733
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

حجاب گردشگران خارجی در بازدید از مسجد مینا مصر + عکس

مسجد جامع مینا در شهر غردقه مصر بیش از 10 سال است که به نقطه جذاب گردشگری برای صدها توریست خارجی مسلمان و غیر مسلمان تبدیل شده که با رعایت حجاب اسلامی به این مکان می‌آیند و ضمن آشنایی با اسلام، عکس‌های یادگاری می‌گیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، مسجد جامع میناء این روزها که فصل رونق گردشگری در مصر است، شاهد حضور روزانه صدها توریستی است که با اشتیاق از آنجا به عنوان یکی از مکان‌های دینی معروف شهر بازدید کرده و عکس یادگاری می‌گیرند.

در چند متری ساحل دریای سرخ در منطقه السقاله شهر غردقه مسجد بزرگ مینا، بزرگترین مسجد استان غردقه با چشم‌انداز مستقیم از ساحل دریای سرخ واقع شده است.

این مسجد در واقع، مرکزی فرهنگی و اسلامی است که چند خطیب دارد و همگی به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند و به سؤال‌های گردشگران در جریان بازدید از این مسجد پاسخ می‌دهند و آنها را با دین اسلام و آداب آن آشنا می‌کنند.

مسجد جامع مینا با هشت هزار متر مربع مساحت، ظرفیت هفت هزار نمازگزار را دارد و شامل 35 گنبد کوچک و بزرگ است. این مسجد در سال 2006 به سبک اسلامی ساخته و در سال 2013 به دستور مقامات مصری به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

مسجد جامع میناء غیر از اوقات نمازهای پنجگانه شاهد بازدید تعداد زیادی از گردشگران است و حتی تعدادی از گردشگران هم طی این سال‌ها در مسجد به اسلام گرویده‌اند.

مسجد منا ویژگی‌های معماری و ساختاری متمایزی دارد و از سال 2011 افتتاح شد، زیرا این مسجد دارای دفتر خدماتی برای گردشگران است تا لباس‌های پوشیده رنگارنگی را بین گردشگران توزیع کنند که در طرح‌هایی با رنگ‌ها و اشکال مختلف است و با آن در داخل و صحن‌های مسجد عکس‌های یادگاری می‌گیرند.

این مسجد شامل یک کتابخانه اسلامی حاوی کتاب‌ها و جزوه‌های فراوانی است که آموزه‌های دین اسلام، اخلاق شریف و اعتدال اسلام را به زبان‌های مختلف شرح می‌دهد.

انتهای پیام
captcha