ثبت‌‌نام مسابقات قرآن اوقاف در لرستان آغاز شد
کد خبر: 4138774
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

ثبت‌‌نام مسابقات قرآن اوقاف در لرستان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستان از آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در این استان خبر داد.

تقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستانتقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه همه ساله به شکل مستمر برگزار شده و توانسته است علاوه بر استعدادیابی و معرفی ظرفیت‌های قرآنی به ترویج معارف ناب این کتاب آسمانی کمک کند، اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در لرستان همزمان با کل کشور افزود: ثبت‌نام این دوره از مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال از جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ خردادماه سال جاری به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

دریکوندی با اشاره به اینکه این مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارف عمومی و بخش معارف تخصصی برگزار می‌شود، گفت: بخش آوایی شامل حفظ اجزاء ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان و ابتهال و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم است. همچنین این مسابقات در بخش معارف عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» و در بخش معارف تخصصی در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در خصوص چگونگی ثبت‌نام در این مسابقات قرآنی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق سایت www.quraniran.ir و یا مراجعه به مسئولان قرآنی ادارات اوقاف و امور خیریه استان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha