اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی در مترو نیویورک
کد خبر: 4138927
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی در مترو نیویورک

کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست بی‌خانمان توسط تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده باعث خشم و اعتراضات گسترده مردمی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از CBC، صدها معترض از روز جمعه، 15 اردیبهشت در شهر نیویورک گرد هم آمدند و خواستار محاکمه یک تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا شدند که با یکی از مسافران مترو به نام جردن نیلی درگیر و او را خفه کرد.

محوریت این اعتراضات به دلیل عدم حمایت از کسانی بود که از بی‌خانمانی رنج می‌برند.

تظاهرات‌کنندگان عصر جمعه در منهتن نیویورک تابلوهایی با مضمون «عدالت برای جردن نیلی» و «فقیر بودن جرم نیست» به نمایش گذاشتند.

معترضان همچنین خواستار تحقیقات از پلیس شدند که به گفته رسانه‌های محلی پس از بازجویی متهم به قتل نیلی او را رها کردند.

دفتر دادستان منطقه گفت که در حال بررسی این اتفاق است و گزارش پزشکی قانونی را که مرگ نیلی را به دلیل فشردگی گردن و خفگی اعلام کرده بود، بررسی خواهد کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، نیلی که سیاه‌پوست بود، بی‌خانمان بود. رسانه‌های محلی گفتند که این تفنگدار 24 ساله سابق سفیدپوست توسط پلیس مورد بازجویی قرار گرفت و روز دوشنبه آزاد شد.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، از مسائل مربوط به سلامت روان به عنوان عامل تأثیرگذار در این حادثه ذکر کرد، اما گفت تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است از اظهار نظر بیشتر خودداری خواهد کرد.

موجی از حملات به مسافران قطار در سال گذشته، به‌ویژه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار، آدامز را بر آن داشت تا گشت‌های پلیس را افزایش دهد.

ویدئویی از این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که یک مسافر ناشناس به مدت بیش از سه دقیقه نیلی را در کف قطار مترو به حالت خفگی نگه داشته و دو مرد دیگر در این ویدئو دیده می‌شوند که دست های نیلی گرفته‌اند.

رویترز نتوانست صحت این ویدئو را تأیید کند.

نیلی به دلیل تقلید از مایکل جکسون هنرمند افسانه‌ای موسیقی در قطارها و ایستگاه‌های شلوغ نیویورک معروف بود.

انتهای پیام
captcha