بیش از ۵۰۰ اثر داستان کوتاه به جشنواره ملی رضوی ارسال شد
کد خبر: 4139109
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

بیش از ۵۰۰ اثر داستان کوتاه به جشنواره ملی رضوی ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی به میزبانی سمنان خبر داد.

ارسالی// ارسال 500 اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی به میزبانی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نویسندگان کشور بیش از ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی به میزبانی سمنان ارسال کردند، گفت: علاقه‌مندان به داستان کوتاه در کشور این تعداد اثر را به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه و طرح رمان رضوی ارسال کرده‌اند.

وی افزود: ۱۵ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان کوتاه رضوی بود، که در این راستا آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی سی‌ام اردیبهشت در سمنان برگزار می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه استان میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» بوده است، گفت: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان‌نویسی شده و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در این جشنواره جایزه ویژه‌ای برای استان نیز پیش‌بینی شده است، گفت: به برترین‌های این دوره از جشنواره بیش از یک میلیارد ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

به گفته فلاح؛ جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با اهداف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیت داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی برای شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در مسیر تولید آثار فاخر ادبیات رضوی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا(ع)، فرهنگ عامه و امام رضا (ع)، تبلور سخنان حضرت رضا(ع) در جامعه ایرانی، زیارت و خاطرات آن، امام رضا(ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی و امام رضا(ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومت از موضوعات پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی بوده است.

انتهای پیام
captcha