امکان ثبت‌نام فعالان قرآنی البرز در سامانه حمد بدون محدودیت فراهم شد
کد خبر: 4139165
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

امکان ثبت‌نام فعالان قرآنی البرز در سامانه حمد بدون محدودیت فراهم شد

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به صدور معرفی‌نامه بیمه برای 150 فعال قرآنی این استان گفت: از روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌، سامانه حمد برای ثبت‌نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر به‌صورت دائم‌ باز است و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام امن‌اله فرید، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

حجت‌الاسلام امن‌اله فرید، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: از این پس سامانه حمد برای ثبت‌نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر به‌صورت دائم‌ باز است و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سامانه حمد ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه با ورود شماره نامه، تصویر معرفی‌نامه به‌صورت سیستمی به پروفایل افراد در صندوق اعتباری هنر منتقل می‌شود و نیاز به بارگذاری مدارک نیست، گفت: فقط مؤسساتی مجاز به معرفی و تأیید درخواست مربی قرآنی خود هستند که در سامانه حمد اقدامات لازم از جمله بارگذاری پروانه فعالیت معتبر، ثبت کلاس‌های مربی و تکمیل پروفایل مؤسسه خود را انجام داده باشند.

این مسئول با تأکید بر اینکه تغییر تاریخ اعتبار پروانه فعالیت تنها از طریق ستاد معاونت قرآن و عترت انجام خواهد شد، افزود: مؤسسات قرآنی باید پس از بارگذاری پروانه فعالیت جدید با تماس با شماره مندرج در پروفایل مؤسسه نسبت به تغییر تاریخ پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

فرید یادآور شد: براساس ابلاغ‌نامه ستاد معاونت قرآن و عترت به مؤسسات مرکزی جامعة‌القرآن‌ الکریم، مهد قرآن کریم و بیت‌الاحزان حضرت الزهرا(س) تمامی شعبات مکلف هستند نامه اخذ مجوز شعبه (با امضای مدیرمسئول و دارای تاریخ اعتبار) را در پروفایل سامانه حمد بارگذاری کنند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد البرز تصریح کرد: امکان ثبت درخواست در سامانه حمد برای تمامی گروه و زیر گروه‌های اشاره شده در آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت به جز زیرگروه (مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت) بدون محدودیت و سهمیه‌بندی فراهم است.

وی با بیان اینکه ثبت درخواست زیر گروه مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با لحاظ شروط و فرآیند خواهد بود، متذکر شد: این شرایط شامل سهمیه اعلام شده از سوی صندوق که برای هر مؤسسه سهمیه عضویت و سهمیه بیمه در نظر گرفته شده است.

این مسئول اظهار کرد: امکان ثبت‌نام برای مربیان جدیدالورود و یا مربیانی که تاکنون کلاس‌های خود را در سامانه حمد ثبت نکرده‌اند زمانی فعال است که براساس آیین‌نامه، حداقل سابقه ثبت هشت ساعت تدریس فعال (دارای حضور و غیاب) در هفته به مدت حداقل یک ماه را در پروفایل مربی‌گری خود در سامانه حمد داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه سامانه حمد از روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت برای نام‌نویسی متقاضیان بیمه و نیز ویرایش اطلاعات فعالان قرآنی بازگشایی شده است، اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 150 نفر از فعالان قرآنی در استان معرفی‌نامه بیمه صادر شده است.

انتهای پیام
captcha