دانشنامه شیراز تدوین می‌شود
کد خبر: 4139202
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

دانشنامه شیراز تدوین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شیراز از تدوین دانشنامه و دایرةالمعارف این کلان‌شهر خبر داد و گفت: مقرر شده است که این دانش‌نامه به سه زبان رسمی دنيا ترجمه شود.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت روز شیراز گفت: امروز از ارزش‌هايی در شيراز سخن می‌گوييم كه نهال‌هايی هستند كه در گذشته كاشته شدند و امروز به ذره ذره آن می‌باليم.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان، ادبا و فلاسفه بزرگی زحمات بسیاری كشيدند تا شيراز به زيبايی امروز به دست ما برسد، تصریح کرد: شيراز ظرفيت دوم و سوم ندارد بلكه تنها ظرفيتش گردشگری است كه اگر مقتدر و محكم آن را توسعه دهيم، قادر خواهيم بود كه ساير ظرفيت‌های بزرگ را هم توسعه دهيم.

طاهری با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر همت می‌‌خواهد، گفت: سرمايه‌گذار فرصت فكر كردن به ما نمی‌‌دهد و لذا بايد تمام زيرساخت‌های مورد نياز برای سرمايه‌گذاری متنوع و متكثر در شيراز ايجاد شود.

وی با تصریح اینکه شورای اسلامی شهر مسئوليت تهيه دایرةالمعارف و دانش‌نامه این کلان‌شهر را به معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری داده است، افزود: اين كار به سرمايه‌گذاری نياز دارد و ما دست ياری همه فرهيختگان شيرازی و غير شيرازی را می‌فشاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مراجع علمی برای اين موضوع كم نيست، گفت: مقرر شده است که این دانش‌نامه به سه زبان رسمی دنيا ترجمه شود و اين يک ثروت ملی برای شيرازی‌ها در آینده خواهد شد كه همه اعصار از آن استفاده كنند.

انتهای پیام
captcha