تخصصی شدن گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 4139230
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

تخصصی شدن گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تخصصی کردن بعضی گروه‌های جهادی از برنامه‌های مهم سال جاری است، گفت: رویکرد بسیج سازندگی در سال جاری بر پایه سند راهبردی بسیج است و باید به سمت تربیت جوان مؤمن، انقلابی و پای کار حرکت کنیم.

نشست خبری مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ علی‌اکبر شاهرخی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری ضمن تجلیل از اقدامات جهادگران در زمینه‌های مختلف عمران و آبادانی گفت: براساس آیات قرآن کسانی که خدمت‌رسانی کرده و مانند گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مناطق دیگر می‌روند، درجات عظیمی نزد خداوند دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی عملکرد گروه‌های جهادی، اظهار کرد: خبرنگاران سفیران جهاد تبیین هستند که اگر نباشند عملکرد گروه‌های جهادی دیده نمی‌شود. امیدآفرینی هدف نهایی کار گرو‌هایی جهادی است که تنها با وجود رسانه‌ای قوی و جهادی میسر می‌شود.

شاهرخی با اشاره به روز شمار هفته بسیج سازندگی، افزود: رویکرد جهاد سازندگی در سال جاری بر پایه سند راهبردی بسیج است و ما باید با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها به سمت تربیت جوان مؤمن، انقلابی و پای کار حرکت کنیم. برای رسیدن به این راهبرد و تحقق شعار سال دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت‌زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» در بسیج سازندگی تشکیل شده است که طی دو برنامه پنج ساله محرومیت‌زدایی و پیشرفت را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال کار قرارگاهی است تا گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی برداریم، گفت: نخستین موضوع در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آب شرب است. ۶۶۹ روستا در استان باید آبرسانی شوند که آبرسانی به ۴۴۶ روستا در شهرستان‌های عنبرآباد، رودبار، رفسنجان، بم، نرماشیر، ریگان و فهرج را بسیج سازندگی برعهده دارد و مابقی را مؤسسه فاطر انجام می‌دهد. این پروژه بزرگترین پروژه آبرسانی ۴۴ ساله انقلاب است‌ که به‌صورت پروژه‌ای ۳۰ ماهه تعریف شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان از برنامه‌ریزی برای طرح‌ پایداری قنوات خبر داد و افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در تکاب شهداد پروژه ۱۰ ساله‌ای برای محرومیت‌زدایی و همچنین در موضوع جمعیت دارد. در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز طی ۳۰ ماه آب شرب ۷۰۰ روستا تأمین می‌شود تا ۲۶۰ هزار نفر از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی مرمت و تکمیل خانه محرومین، احداث راه، تکمیل و مرمت مساجد، تکمیل حرم شهدای گمنام، مسکن مددجویان و... را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در استان برشمرد و اظهار کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز با رویکرد اشتغال ورود کردیم که در این راستا صندوق‌های قرض‌الحسنه در پایگاه‌ها تشکیل شده است. در مجموع یک‌هزار و ۳۴۳ صندوق و ۷۳ تعاونی در استان وجود دارد که از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱، جمعاً ۲۷ هزار وام پرداخت کردند.

شاهرخی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه در موضوعاتی مانند اهدای جهیزیه و توزیع اقلام بسته بهداشتی، پوشاک، بسته‌های لوازم‌التحریر، معیشتی، غذای گرم و... ادامه داد: یکی از شاخص‌های کمک مؤمنانه نیز کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است که در مجموع در دو مقطع بیش از ۸۸ نفر زندانی آزاد شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان به برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: کمک به ساخت حرم شهدای گمنام در ۲۰ شهرستان، کمک به ساخت مساجد در ۱۲ شهرستان، کمک به آسفالت جاده‌های بین روستایی، اجرای طرح «جمعه به جمعه» ویژه اقشار بسیج، تخصصی کردن بعضی گروه‌های جهادی و... از جمله برنامه‌های امسال بسیج سازندگی در کرمان است.

 

خبرنگار، عطیه باقری دبیر ایکنای کرمان

انتهای پیام
captcha