میزبانی از امت واحده اسلامی برای قم افتخار است
کد خبر: 4139311
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

میزبانی از امت واحده اسلامی برای قم افتخار است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم در نشست با اتباع ساکن در شهر قنوات بخش مرکزی قم گفت: به میزبانی از امت واحده اسلامی افتخار می‌کنیم. مشکلات مربوط به اتباع با همدلی مهاجرین و شهروندان ایرانی قابل حل خواهد بود.

علی‌اكبر زارعی، مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، علی‌اکبر زارعی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، شامگاه یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور در حسینه حضرت فاطمه الزهرا(س) شهر قنوات با اتباع ساکن در شهر قنوات بخش مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به آمار فزاینده حضور اتباع غیر ایرانی در کشور  گفت : ما میزبان مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران هستم و به میزبانی از امت واحده اسلامی افتخار می‌کنیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به بروز برخی از مشکلات مربوط به مهاجرت در شهر قنوات گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به اتباع با همدلی مهاجرین و شهروندان ایرانی قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت‌های بوجود آمده برای ورود پناهندگان به کشور‌های دیگر افزود: جمهوری اسلامی با رویکرد امت واحده اسلامی پذیرایی پناهندگان و مهاجرین از کشورهای اسلامی بوده و هست. 

زارعی با اشاره به اهتمام دولت و مجلس بر رفع مشکلات مرتبط با اتباع ابراز امیدواری کرد و گفت: با تصویب جزئیات مربوط به سازمان ملی مهاجرت در مجلس گام‌های موثرتری در رفع مشکلات برداشته خواهد شد. 

وی با اشاره به وجود سرمایه‌های بزرگ نخبگانی و علمی مهاجرین افغانستانی در کشور ایران با تاکید تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان غیر ایرانی در توسعه کشور و رفع مشکلات خود اتباع باید استفاده شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با اشاره به توسعه آموزش، مهارت‌آموزی و نهضت سواد‌آموزی در بین اتباع افزود: حمایت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه سطوح کودکان، نوجوانان و جوانان در دستور کار اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر قنوات اعم از کشاورزی، دامپروری و... گفت: توسعه شهر قنوات با همکاری و همدلی اتباع غیر ایرانی و ایرانی ساکن در بخش مرکزی قم محقق خواهد شد.

زارعی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان ایران و اسلام بر اختلاف‌افکنی بین مسلمانان در کشور از طریق رسانه‌های معاند تاکید کرد و افزود: توجه به مقوله عفاف و حجاب و رعایت هنجارهای اجتماعی باید توسط خود اتباع مورد نظر قرار گیرد .

یادآور می‌شود، در این نشست که با حضور امام جمعه شهر قنوات، بخشدار مرکزی قم و سایر مدیران شهر قنوات برگزار شد، اتباع غیرایرانی مشکلات خود را مطرح و تبادل نظر انجام شد.

انتهای پیام
captcha