طرح «شهر نماز» در اسلامشهر اجرا شد + عکس
کد خبر: 4139469
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

طرح «شهر نماز» در اسلامشهر اجرا شد + عکس

طرح «شهر نماز» ویژه مربیان پرورشی و آموزگاران پایه اول ابتدایی، روز گذشته 17 اردیبهشت در اسلامشهر برگزار شد.  

طرح «شهرنماز» در اسلامشهر اجرا شدبه گزارش ایکنا، در راستای برگزاری طرح «تهران، شهر نماز» و برگزاری این طرح ملی در شهرستان‌های استان‌، روز گذشته، 17 اردیبهشت‌ماه با حضور 100 مربی پرورشی و آموزگار پایه اول در فرهنگسرای طوبی اسلامشهر برگزار شد.

طی اجرای این طرح، رزمی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به استقبال همكاران از اين همايش گفت: حضور پرشور مربيان در این دوره و ارزيابی انجام شده از حاضران این دوره، حکایت از به‌روزآمدی و کارآمدی مطالب ارائه شده دارد.

وی با اشاره به آموزش نماز به کودکان همراه با بازی، نشاط و سرگرمی اضافه کرد: آموزش و پرورش اسلامشهر تمام توان خود را برای اجرای موفق شهر نماز و توانمندسازی حرفه‌ای مربيان با شيوه‌های نوين آموزش نماز و قرآن و به کارگیری مهارت‌های آموزشی با حضور اساتيد كشوری، به کار خواهد گرفت.

در ادامه مهدی فاضلی، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روان‌شناسی دارنده رتبه اول جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان و مدرس این دوره گفت: نكته مهم در شهر نماز، آموزش آسان همراه با تشويق كودكان و الگوسازی والد مهربان است، همان اصلی كه در بيانات مقام معظم رهبری مكررا گفته شده است.

وی افزود: طبق فرمايش مقام معظم رهبری در بيست و دومين اجلاس سراسری نماز «این وظیفه، در عمل شخصی، کیفیت بخشیدن به نماز است و در تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی کردن آن» و پیام ایشان به بیست و نهمین اجلاس نماز «هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه‌ مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آنها است» و طرح «تهران، شهر نماز» كه به همت اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره‌کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران انجام گرفته، گامی جهت عمل به اين دستور رهبر معظم انقلاب است.

حسن ختام این برنامه اهدای کتاب آموزشی نماز و مجموعه پوسترهای نمایشگاهی «کلید بهشت» به ٢١ مركز متقاضی اجرای دوره بسته‌های آموزشی و تبليغی نمايشگاهی بود. این طرح از سوی مؤسسه شکوفه‌های انتظار و مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری به عنوان مجری در 9 منطقه تهران و شهرستان‌های شهريار، رباط كريم، كهريزک، پرديس، بومهن و اسلامشهر اجرا شد.

یادآور می‌شود، طرح ملی شهر نماز در سال 1401 در قریب به 23 استان با حضور مربیان اول ابتدایی برگزار شد. طی این طرح دعوت به آموزش نماز کودکان به صورت مرحله‌ای با روش‌های بازی، خلّاقیت، شعر، قصه، مسابقه و فعاليت‌های ياددهی و يادگيری و فعالیت‌های تعاملی از قبيل نمايشگاه جانمازهای كودكانه، عكس كودكان شهر نماز و تدريس خلاق كتاب نماز توسط كودكان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha