مقبره الشعرا از فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است
کد خبر: 4139668
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
معاون اجرایی رئیس جمهور:

مقبره الشعرا از فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: مقبرالشعرای تبریز با توجه به اینکه آرامگاه بیش از 400 شاعر و از مجموعه‌های فاخر فرهنگی و گردشگری ایران است، به لحاظ فرهنگی پروژه بسیار مهمی بوده که با کمک دولت فاز اول آن در خردادماه سال‌جاری به بهره‌برداری می رسد.

محسن منصوری، معاون رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از پروژه مقبره الشعرا در جمع خبرنگاران، گفت: مقبرالشعرای تبریز با توجه به اینکه آرامگاه بیش از 400 شاعر است، به لحاظ فرهنگی پروژه بسیار مهمی بوده که گره‌های مدیریتی داشته و بین چند دستگاه کار این پروژه معطل مانده بوده که با کمک دولت فاز اول آن در خردادماه سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی به صورت پرتلاش مسائل استان را پیگیری می‌کنند و شاهد تحولات اساسی در سطح استان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی هستیم، بستر سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی فعال شده و مسئولان استانی و سرمایه گذاران پای کار هستند و مجموع اتفاقات تحول اساسی و چشمگیری را در سطح منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی برای مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه‌ای دارد و رئیس جمهور شخصاً جزئیات مسائل این استان را دنبال کرده و پیگیر هستند و به برکت توجه خود ایشان، کارهای بزرگی در استان شروع شده شده است که بخشی از این کارها را در بازدیدهای امروز پیگیری کردیم.

منصوری، ادامه داد: مصوبات خیلی خوبی در سفر رئیس جمهور در سال گذشته برای استان وجود داشته و در حال حاضر که کمتر از 10 ماه از این سفر گذشته است، بیش از 7 هزار و 200 میلیارد تومان از تعهدات سفر استانی برآورد و محقق شده است که این امر اتفاق مهمی هست که در زمان کوتاه این میزان منابع وارد کارها و پروژه‌های استان شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور، با اشاره به بازدیدهای امروز خود گفت: کارهایی که ده‌ها سال در زمین مانده بود و کارگاه‌ها و پروژه‌هایی که خوابیده بودند امروز فعال شده و مهمترین پروژه هم راه آهن میانه- تبریز بود که کارآن تقریباً تمام شده است و در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: این خط آهن مطالبه قدیمی مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی بوده که از نظر عمرانی و رفاهی تحول بزرگی برای مردم استان و استان‌های همجوار به ارمغان می‌آرود، فاز اول این خط آهن ظرف یکی دوماه آینده تکمیل می‌شود، ریزه کاری‌های پروژه هم حل شده و کار از نظر فنی تقریباً تمام شده است.

مقبره الشعرا از فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است

انتهای پیام
captcha