جنس متفاوت خدمات هلال‌احمر با رنگ و بویی اعتقادی
کد خبر: 4139961
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

جنس متفاوت خدمات هلال‌احمر با رنگ و بویی اعتقادی

استاندار یزد با اشاره به اینکه جنس خدمات هلال‌احمر در کشور ایران متفاوت از سایر کشورهاست گفت: در کشور ما عامل معنویت و اعتقادیِ برگرفته از معارف و مبانی دینی، رنگ و بوی خدمت در این مجموعه را متفاوت کرده است.

دیدار اعضای هلال احمر استان با استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست با مدیرعامل و شورای معاونان و هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان، خدمات هلال‌احمر را بی حد و مرز  دانست و گفت: مبنای پایه‌گذاری جمعیت هلال احمر «نوع دوستی» بوده که امری فطری، فراگیر و ورای سلایق، نگاه‌ها و خط کشی‌های مرزی است.

وی با بیان اینکه جنس خدمات هلال احمر در کشور ایران متفاوت از سایر کشورهاست، اظهار کرد: در کشور ما عامل معنویت و اعتقادیِ برگرفته از معارف و مبانی دینی، رنگ و بوی خدمت در این مجموعه را متفاوت کرده است.

استاندار یزد تفاوت قابل ملاحظه عطر خدمت در جمعیت هلال احمر کشور و به ویژه استان یزد را ارزشمند خواند و افزود: این مهم باعث شده سرمایه اجتماعی این مجموعه، در تراز بالاتری نسبت به بسیاری از نهادهای عمومی غیر دولتی قرار گیرد.

فاطمی به محبوبیت جمعیت هلال احمر در میان مردم اشاره و بیان کرد: این موضوع سبب تمایل افراد با سنین مختلف به حضور در این مجموعه؛ به صورت داوطلبانه و نقش‌آفرینی آن‌ها در بسیاری از بحران‌ها شده است.

استاندار یزد همچنین به سختی های کار مجموعه هلال احمر اشاره و از مجموعه فعالیت‌های این بدنه مؤمن، انقلابی و جهادی قدردانی کرد و در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه هلال احمر را داوطلب محور بودن آن برشمرد و گفت: بخش عمده اعضای جمعیت هلال احمر را بدنه داوطلبی تشکیل می‌دهد و تمامی افراد با علم به سختی‌ها و خطرات آن، پای در میدان گذاشته‌اند.

فاطمی با بیان اینکه برآیند همدلی و همزبانی موجود در جمعیت هلال احمر در خدمات آن بسیار مشهود است، گفت: مجموعه هلال احمر تکیه‌گاه و نقطه‌ای اطمینان‌بخش برای مردم است و باید خدمات و خاطرات آن‌ها برای عموم مردم بازگو شود.

 استاندار یزد با اشاره به نقش‌آفرینی مجموعه هلال احمر استان در تمامی بحران‌ها و شرایط سخت، اظهار کرد: این مجموعه جزء مجموعه‌های پرچمدارِ جهادی و انقلابی استان است و باید روز به روز فعال‌تر و پیشتازتر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان به لحاظ منابع انسانی مجموعه‌ای غنی است گفت: باید زیرساخت‌های فعالیت این مجموعه تقویت و زمینه‌های لازم جهت فعال شدن هر چه بیشتر ظرفیت‌های آن فراهم شود.

انتهای پیام
captcha