8500 مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند
کد خبر: 4139965
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

8500 مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از ارائه 8500 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به صورت فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت خبر داد.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد یزد، محمد شجاعان، مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای مکمل سایر خدمات این نهاد به مددجویان است گفت: سال گذشته 8500 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به صورت فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج، به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی افزود: از جمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت به سر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آن‌ها بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها، زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آن‌ها با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

شجاعان افزود: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قراردادهای همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آن‌ها، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی، همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعدادهای تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

وی بیان کرد: در سال گذشته سلامت روان 960 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در قالب پرسشنامه سنجیده و خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به آنان ارائه شد.

انتهای پیام
captcha