۱۲ هزار معلول در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند
کد خبر: 4140010
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

۱۲ هزار معلول در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: معلولان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت باید نشان‌دار شوند و تاکنون در این استان حدود ۱۲ هزار نفر افراد دارای معلولیت در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بیمه سلامت خراسان‌جنوبی، علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی، امروز، 20 اردیبشهت‌ماه به رسانه‌های گروهی گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات بیمه سلامت و بهزیستی استان که آذر سال ۱۴۰۱ انجام شد، افراد دارای معلولیت پس از نشان‌دار شدن در سامانه بیمه سلامت می‌توانند از بسته خدمتی تعریف شده به‌صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: معلولان برای اینکه بتوانند از بسته خدمتی تعریف شده مورد نیازشان به‌صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند ابتدا باید در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شوند که با معرفی افراد مشمول از سوی اداره‌کل بهزیستی به بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان کرد: پس از نشان‌دار شدن افراد در سامانه، این افراد می‌توانند خدمات را از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به‌صورت بیمه‌ای دریافت کنند و در صورتی که به این مراکز مراجعه شود، ۷۰ درصد تعرفه چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی به موضوع پرداخت هزینه‌های آزاد توسط برخی معلولان اشاره کرد و گفت: افرادی که پس از دریافت خدمت، هزینه آن‌را آزاد پرداخت می‌کنند هنوز نشان‌دار نشده‌ یا به مراکز غیر طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

اربابی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه هدف انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته موارد از طریق نشست خبری با رسانه‌ها، صدا و سیمای استان، انتشار مطالب و پوستر در فضای مجازی و هم ارسال برای مراکز و مؤسسات طرف قرارداد به‌طور مستمر انجام شده و هم لینک فهرست مراکز طرف قرارداد و بسته خدمتی از طریق پیامک برای پزشکان و معلولان ارسال شده است.

وی بیان کرد: معلولان مشمول این طرح باید خدمات را فقط از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت دریافت کنند تا به‌صورت بیمه‌ای محاسبه شود و فهرست این مراکز به همراه بسته خدمتی در پورتال اداره‌کل به آدرس: s-kh.ihio.gov.ir قسمت امور مرتبط به مؤسسات - فایل‌های آموزشی ۱۴۰۱ درج شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: در صورتی که معلولان مشمول به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و بسته خدمت تعریف شده برای نوع معلولیت خود را به‌صورت آزاد دریافت کردند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ یا سامانه شکایت بیمه سلامت به آدرس: shekayat.ihio.gov.ir و یا از طریق پیام‌رسان بله به شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ (اداره بازرسی سازمان بیمه سلامت ایران) موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha