گره‌های ذهنی خانواده‌ها برای فرزندآوری گشوده شود
کد خبر: 4140166
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

گره‌های ذهنی خانواده‌ها برای فرزندآوری گشوده شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای تشویق خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری باید اتفاقات مثبتی در زمینه مسکن، اشتغال و تسهیلات رقم خورد، گفت: در این زمینه باید برروی موضوعات تبلیغات، تبیین و باز کردن گره ذهنی مردم نیز برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، چهارشنبه، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد گفت: در جلساتی که به این منظور برگزار می‌شود، تکالیف قانونی باید در این نشست‌ها بررسی شود و دبیرخانه در قالب جلسات مشترک با دیگر نهادها این امر را مورد پیگیری قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه برای تشویق خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری باید اتفاقات مثبتی در زمینه مسکن، اشتغال و تسهیلات رقم خورد، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت افرادی که در استان یزد مشمول این قانون شوند، از امتیازات آن نیز بهره‌مند خواهند شد، بنابراین یک قطعه زمین 200 متری برای تمام این خانواده‌ها در نظر گرفته شده که مراحل آماده‌سازی آن در حال انجام است و به‌زودی تحویل داده می‌شود.

فاطمی با اشاره به تعهد استان در زمینه ایجاد 26 هزار شغل افزود: جایگاه ویژه‌ای برای موضوع جوانی جمعیت و خانواده‌هایی که در زمینه تشکیل خانواده و فرزندآوری اقدام می‌کنند، در نظر گرفته شود.

استاندار یزد با اشاره به بهره‌مندی افراد در قالب این قانون از تسهیلات بانکی گفت: تلاش داریم از امتیاز وام‌هایی که صنایع در بانک‌های استان دارند، استفاده و بسته تسهیلات ویژه‌ای برای خود استان و فارغ از تسهیلات ملی آماده و به خانواده‌ها پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه گره‌های ذهنی صرفاً با رفع شغل حل نمی‌شود و باید در کنار آن امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، گفت: برای حل مشکل جوانی جمعیت باید بر روی موضوعات تبلیغات، تبیین و باز کردن گره ذهنی مردم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار کرد: پیری جمعیت مهمترین چالشی است که کشور ما را تهدید می‌کند و مقام معظم رهبری نیز فرزندآوری و جوانی جمعیت را با عنوان فریضه نام بردند و اگر تمام دنیا چهل و چهار سال مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و دشمنان موفق نشده‌اند به‌دلیل نسل غالب جوان ما بوده است.

عزیزی با اشاره به اینکه انقلاب و جنگ تحمیلی را جوانان به پیروزی رساندند و متوسط سنی دانشمندان هسته‌ای ما نیز زیر چهل سال است بیان کرد: پیری جمعیت در سی سال آینده به‌عنوان چالش بزرگی محسوب می‌شود و باید اقدامات لازم صورت گیرد و هر کدام از مدیران براساس مسئولیتی که دارند به وظیفه خود عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان گفت: در میزان موالید برخی از شهرستان‌های صنعتی و مهاجرپذیر استان ضریب بالاتری از کشور داشتند و نمی‌توانستند از تسهیلات فرزندآوری استفاده کنند که در حال حاضر نماینده مردم میبد با پیگیری که انجام داد و دستوری که از مقامات کشوری گرفت، مشکل این شهرستان حل شد و برای شهرستان‌های اردکان و بافق نیز از نمایندگان این شهرستان‌ها درخواست داریم در این رابطه پیگیری و مساعدت کنند.

انتهای پیام
captcha