پیش‌بینی تردد ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز مریوان
کد خبر: 4140190
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

پیش‌بینی تردد ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز مریوان

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال پیاپی زائران اربعین از مرز مریوان عبور خواهند کرد، گفت: پیش‌بینی و هدف‌گذاری ما این است که ۳۰۰ هزار زائر اربعین امسال از مرز مریوان به این سفر معنوی اعزام شوند.

نشست خبری فرماندار شهرستان مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان امروز، ۲۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: شهر مریوان یکی از مناطق هدف گردشگری در غرب کشور است و علیرغم این استقبال شایان توجهی توسط گردشگران از مریوان به وجود آمد.

وی افزود: بالغ بر یک‌میلیون مسافر از مریوان استقبال داشتند اما مریوان ظرفیت تعداد بیشتر گردشگران را دارد.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه این شهرستان تاریخ روشن و سرشار از اسطوره و مبانی محکم فرهنگی دارد، بیان کرد: وجود عرفا، ادبا و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی نشان از جایگاه متعالی این شهرستان در عرصه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر ادامه داد: پایتخت تئاتر خیابانی کشور، دریاچه زریوار مریوان، وجود روستاهای هدف گردشگری، گردشگری مذهبی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و... از توانمندی‌های این شهرستان است.

احمدی با اشاره به تردد ۷۶ هزار زائر اربعین از مرز مریوان تا ادامه داد: وجود این تعداد زائر از مرز مریوان یک خیزش بزرگی در حوزه گردشگری مذهبی در مریوان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال پیاپی زائران اربعین از مرز مریوان عبور خواهند کرد، گفت: پیش بینی و هدف‌گذاری ما این است که ۳۰۰ هزار زائر اربعین امسال از مرز مریوان به این سفر معنوی اعزام شوند.

فرماندار شهرستان مریوان از برگزاری جشنواره انگور در مریوان طی سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان مریوان به عنوان قطب انگور سیاه کشور بوده لذا امسال به‌صورت پایلوت جشنواره انگور در این شهرستان برگزار خواهیم کرد.

وی به گردشگری ورزشی در مریوان افزود: مسابقات پاراگلایدر جهانی سال گذشته ۸۲ ورزشکار از کشورها دنیا را به مریوان کشاند و در تلاشیم امسال دومین دوره مسابقات را در این شهرستان برگزار کنیم.

احمدی با اشاره به میزبانی اردوهای راهیان نور در مریوان اظهار کرد: شهرستان مریوان دارای چهار یادمان شهدا بوده که همین امر موجب شده که این شهرستان به عنوان یکی از میزبان‌های اردوهای راهیان نور در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به اهداف بلندمدت برای توسعه بخش توریستی شهرستان مریوان یادآور شد: برای رسیدن به این اهداف نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهرستان مریوان هستیم.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha