بهره‌برداری از 1053 پروژه محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در فارس
کد خبر: 4140224
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

بهره‌برداری از 1053 پروژه محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در فارس

همزمان با هفته بسیج سازندگی، طی مراسمی از یک هزار و 53 پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی گروه‌های جهادی فارس در سال 1401 بهره‌برداری به عمل آمد.

بهره‌برداری از 1053 پروژه محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با هفته بسیج سازندگی، مراسم بهره‌برداری از یک هزار و 53 پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی گروه‌های جهادی فارس در سال 1401 امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم گفت: یک هزار و 53 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در طول سال 1401 توسط گروه‌های جهادی انجام شده است که پراکندگی این پروژه‌ها را می‌توان سراسر استان فارس خواند که در دورترین نقاط نیز گروه‌های جهادی حضور داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به تنوع پروژه‌های اجرا شده، گفت: در حوزه بهداشت و درمان 316 پروژه با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان انجام شده که شامل احداث خانه‌های بهداشت، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه و ... است در حوزه آب کشاورزی مانند احیای قنوات، کانال‌کشی و .. 152 پروژه با ارزش 39 میلیارد تومان صورت گرفته است.

بوعلی از دیگر پروژه‌ها مربوط به 34 پروژه زیر ساختی اشتغال، مرمت احداث و 256 مسکن، احداث و تکمیل 173 مکان مذهبی و 43 پروژه فرهنگی و ورزشی و بهسازی 5 معبر و جاده اشاره کرد و گفت: در مجموع تمامی این 1053 پروژه عمرانی بالغ بر 318 میلیارد تومان هزینه شده است که بخش قابل توجهی از آن نیزدیک به 108 میلیارد تومان مشارکت خیران گرامی بوده است.

مجید علیزاده، رئیس مجمع جهادگران استان فارس نیز در این مراسم با تقدیر از جهادگران گفت: راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور باعث بهره‌وری حداکثری از ظرفیت مشارکت مردمی شده، گزارش‌ها نشان می‌دهد اقدامات خوبی در استان فارس صورت گرفته است البته انتظار در استان فارس نیز بر همین است تا تمام قله‌ها فتح شود و به یاری خدا در فتح قله محرومیت‌زدایی نیز با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهادگران با حداقل امکانات حداکثر کار انجام می‌دهند، گفت: بسیج سازندگی یعنی شروع و تکمیل کارهای ناممکن، و این سازمان و جهادگران نشان داده‌اند که یک هدف بیشتر ندارند آن هم اتمام کارها به صورت صد درصدی و در کمترین زمان ممکن است که این همت آن‌ها نشان می‌دهد خدمت رسانی را به بهترین نحو اجرا می‌کنند.

علیزاده با تأکید بر اینکه مهم‌ترین اولویت را باید خدمت به مردم دانست، افزود: در بازدید از شهرستان‌ها مشاهده می‌شود جهادگران همواره پروژه‌ای دارند و این امتداد کار جهادی در نقاط استان فارس را شاهد هستیم لذا وظیفه خود می‌دانیم از این جهادگران حمایت کنیم.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بودجه 1401 و 1402 حداکثر اعتبارات را در محرومیت‌زدایی لحاظ کرد و در سال جاری  اعتبار خوبی در این زمنیه اختصاص یافته و شک هم نداریم اگر در زمینه محرومیت‌زدایی کار را به گروه‌های جهادی با محوریت بسیج سازندگی بسپاریم می‌توان حداکثر بهره‌وری داشت.

انتهای پیام
captcha