رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4140884
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نخستین رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» در چهارمحال‌وبختیاری با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

جوانی جمعیت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز ۲۴ اردیبهشت‌‎ماه در نخستین رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» در چهارمحال وبختیاری، به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: دنیا به صورت جدی به مقوله جوانی جمعیت و فرزندآوری پرداخته است و خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری و در این حوزه کارهای ستادی به کارهای عملیاتی و جهادی تبدیل شده است.

حیدری افزود: در مقوله جوانی جمعیت نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت رسانه‌ها و کنشگران فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار سقط جنین در استان کم است، تصریح کرد: توسعه مراکز درمانی، کلینیک‌های سلامت‌محور و کلینیک‌های درمان ناباروری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حیدری با تأکيد بر اینکه باید مشوق‌های مادی و معنوی در راستای فرزندآوری برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در همین راستا پرداخت تسهیلات و اعطای زمین به افراد واجد شرایط تسریع شده است.

چهارمحال و بختیاری؛ جزو ۸ استان برتر در حوزه ساماندهی جوانی جمعیت و فرزندآوری

در ادامه محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از شاخص‌های مهم اقتدار، امنیت، پویایی و رشد و تعالی هر کشوری شاخص جمعیت است.

وی افزود: در ایران اسلامی در قوای سه گانه و آحاد مردم باید تلاش کنند تا فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت را عملیاتی کنند.

حسین‌میرزایی گفت: چهارمحال وبختیاری بین هشت استان برتر در حوزه ساماندهی بحث مهم جوانی جمعیت و فرزندآوری قرار گرفت.

وی با تأکيد بر اینکه باید مشوق‌های خوبی برای ازدواج آسان و فرزندآوری در نظر گرفته شود، ادامه داد: در کنار مشوق‌های مادی، مشوق‌های معنوی نیز به صورت جدی باید در دستور کار باشد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه معناداری بین ازدواج و فرزندآوری با متمول بودن خانواده‌ها وجود ندارد.

انتظار مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در جشنواره جوانی جمعیت

همچنین زهرا حبیبی، مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت اشاره و اظهار کرد: نخستین کارگروه تشکیل شده در امور خانواده و زنان استانداری، کارگروه جوانی جمعیت بود که از ظرفیت ‌دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی  استفاد شد.

وی افزود: در راستای قانون جوانی جمعیت مقرر شد تمامی دفاتر امور زنان و خانواده اولین رویداد اجتماعی_فرهنگی جوانی جمعیت را برگزار کنند که چهارمحال وبختیاری نخستین استان برگزارکننده است.

وی با بیان اینکه فراخوان عمومی برای شرکت در این رویداد داده شد، ادامه داد: انتظار مشارکت بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی بود.

حبیبی به ساز و کار اجرای این رویداد هم اشاره کرد و گفت: تیم داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط افراد با تجربه انجام شد و برای افرادی که نسبت به نتایج داوری اعتراض دارند، کارشناس دفتر بازرسی برای رسیدگی به اعتراضات در نظر گرفته شد.

گفتنی است، در این آیین از برگزیدگان در بخش‌های رسانه، مدیران، نخبگان، خانواده و دستگاه‌های برتر در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha