2100 قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در یزد اهدا می‌شود
کد خبر: 4141148
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

2100 قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در یزد اهدا می‌شود

استاندار یزد با اشاره به تدوین شناسنامه جمعیتی استان گفت: تا پایان مردادماه دو هزار و 100 قطعه زمین به متراژ 200 متر، در قالب طرح «جوانی جمعیت» به واجدان شرایط اهدا می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست قرارگاه ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست وزیر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور، با اشاره به برگزاری 13 جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور شخصیت‌های برجسته استانی و کشوری گفت: در جریان این جلسات بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت مصداقی بررسی و بیش از 66 مصوبه به تصویب رسید.

وی به فعال‌سازی قرارگاه‌های شهرستانی و برگزاری مستمر جلسات آنها اشاره کرد و افزود: در این راستا 41 قرارگاه شهرستانی با 240 مصوبه برگزار شده است. 

استاندار یزد با بیان اینکه هفت کمیته ذیل قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده است، اظهار کرد: محصول جلسات قرارگاه استانی، تدوین نقشه راه جمعیتی استان مبتنی بر 54 برنامه و ابلاغ آن به دستگاه‌ها جهت اجرا بوده است.

فاطمی با اشاره به حضور سازمان بازرسی در جلسات قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصریح کرد: کوتاهی دستگاه‌ها نسبت به اجرای بندهای قانون این حوزه، ترک فعل محسوب و اقدامات لازم صورت می‌گیرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از اقدامات مورد پیگیری در راستای کاهش آمار سقط جنین در استان را طرح «نفس» عنوان و بیان کرد: در قالب این طرح با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «رصد، پایش، گفت‌وگو و مشاوره» انجام می‌شود. این طرح تأثیرگذاری بسزایی در نجات فرزندان سقط داشته و با قدرت اجرا خواهد شد.

فاطمی در ادامه از پرداخت هفت هزار و 622  فقره وام ازدواج به میزان  هزار و 650 میلیارد تومان و 11 هزار 889 فقره وام فرزندآوری به میزان 500 میلیارد تومان خبر داد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به تدوین شناسنامه جمعیتی استان، بیان کرد: تا پایان مردادماه دو هزار و 100 قطعه زمین به متراژ 200 متر، در قالب طرح جوانی جمعیت، اهدا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار دقیق رشد جمعیتی در اختیار مرکز ثبت احوال قرار دارد، تصریح کرد: براساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ رشد جمعیتی شهرستان‌های اردکان، بافق و میبد بالاتر از 2.5 ثبت شده و این شهرستان‌ها نمی‌توانند مشمول مزایای قانون جوانی جمعیت شوند.

استاندار یزد خواستار قرارگیری آمار نرخ رشد جمعیتی مرکز ثبت احوال به عنوان ملاک برخورداری از مزایای قانون جوانی جمعیت شد و ادامه داد: شناسه جمعیتی یا همان شناسه مادری از طرف ثبت احوال به استان‌ها ابلاغ شود تا دستگاه‌های استانی مبتنی بر آن خدمات را ارائه کنند.

وی افزود: عدم تدوین و یا ابلاغ برخی بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، مستمسکی برای عدم اجرای آنها شده لذا انتظار است اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد. به عنوان نمونه آیین‌نامه اجرایی چهار ماه دورکاری مادران باردار کماکان تدوین و اجرایی نشده که نیازمند توجه به این حوزه است.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اجرای طرح سامان خانواده، در کنار پیگیری موارد مربوط به قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: این طرح در دو حوزه پیش از ازدواج و پس از ازدواج در تمامی شهرستان‌های استان اجرا و جلسات مربوط به آن به صورت دو روز در هفته برگزار می‌شود.

استاندار یزد با بیان اینکه وضعیت جمعیتی هر شهرستان با رنگ بندی مشخص شده است، بیان کرد: بر اساس این نقشه، تکالیف هر شهرستان مشخص شده و در دستور کار آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha