سطح مطلوب قاریان در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت؛ اطلاع‌ اندک از نکات آئین‌نامه‌ای
کد خبر: 4141749
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مسعود نوری بیان کرد:

سطح مطلوب قاریان در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت؛ اطلاع‌ اندک از نکات آئین‌نامه‌ای

داور مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت با اشاره به سطح بالای شرکت‌کنندگان در این جشنواره بیان کرد: سطح این مسابقات در هر سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان بعد از مسابقات سازمان اوقاف جزء چند مسابقه برتر و بسیار خوب است. برخی از شرکت‌کنندگان تلاوت‌های بسیار خوبی دارند به طوری که اگر دقت را در کار خود بیشتر کنند، می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف نیز موفق به کسب رتبه شوند.

تأکید بر سطح بالای قاریان در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت؛ اطلاع‌ اندک از نکات آیین‌نامه‌ای

مسعود نوری، داور بخش آوایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: بخشی از این رویداد اختصاص به دانشجویان دارد و در کنار آن کارکنان و اعضای هیئت علمی نیز در آن حضور دارند. مسابقات دانشجویی بیشتر سطح ملی آن است که با حضور برگزیدگان نمایندگان دستگا‌ه‌های مختلف از وزارت علوم تا دانشگاه آزاد و پیام نور و ... در آن حضور دارند.

وی افزود: سطح این مسابقات در هر سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان بعد از مسابقات سازمان اوقاف جزء چند مسابقه برتر و بسیار خوب است. سطح قاریان در این دوره بسیار خوب است و بعضاً تلاوت‌های بسیار خوبی دارند به طوری که اگر دقت را در کار خود بیشتر کنند، می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف نیز موفق به کسب رتبه شوند. این کیفیت مطلوب جای تبریک به برگزارکنندگان مسابقات را دارد.

نوری در پاسخ به این سوال که چه نکته آموزشی برای بهره‌مندی بیشتر شرکت‌کنندگان دارید، تصریح کرد: مسابقه شرایط خاص خود را دارد و بستگی حال جیمب و روحی قاری در روز اجرا دارد. کسانی که از سطح پایین‌تری برخوردارند باید تمرین بیشتری داشته باشند و تلاوت گوش دهند و بیشتر به جلسات بروند تا سطح خودشان را ارتقا دهند.

این داور بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اظهار کرد: کسانی هم که از در سطح خوبی قرار دارند، بعضاً دچار یک سری اضطراب‌ها می‌شوند که این افراد نیز با رفتن بیشتر به جلسات به رفع آن بپردازند. ضمن اینکه یک سری تجربه‌ها هست که دوستان باید آن را کسب کنند. آشنایی بیشتر با آیین‌نامه به خصوص در بخش لحن بسیار می‌تواند به آنها کمک کند.

وی گفت: به عنوان مثال برخی از دوستان نمی‌دانستند درجه فرود و شروع اگر بیش از پنج درجه اختلاف داشته باشد یک نمره کم می‌شود، یا مثلاً در اُکتاو، تصدیق را می‌گوید و یک نمره از او کم می‌شود در حالی که تلاوت خوبی ارائه داده و باید نمره بالایی بگیرد که این ناشی از بی‌اطلاعی از آیین‌نامه است. با توجه به اینکه آیین‌نامه‌ها سه یا چهار سالی است تغییر کرده است، لذا باید آیین‌نامه‌ها را با دقت بیشتری مطالعه کنند تا در تلاوت خود با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

نوری در مورد تأثیر جشنواره قرآنی بر گسترده‌تر شدن فضای قرآنی در دانشگاه‌ها بیان کرد: جشنواره قرآنی دانشگاهی با توجه به اینکه مراحل مقدماتی هم دارد و در استان و دانشگاه هم برگزار می‌شود به طور قطع ایامی از سال را به خود اختصاص می‌دهد که همین زمان در قرآنی شدن فضای دانشگاه اثرگذار است. 

داور بخش آوایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت به برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی در برخی بیمارستان‌ها همچون بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) اشاره و اظهار کرد: این قبیل فعالیت‌ها در کنار جشنواره می‌تواند موثر باشد. به طور کلی در وزارت بهداشت که جامعه هدف آن بیماران و بیمارستان‌ها هست، نیاز به شنیدن قرآن، انس با قرآن و اطلاع از قرآن نیاز دارند. قرآن شفا هست و در مراحل درمانی بیماران می‌تواند موثر باشد. آشنا شدن با مفاهیم قرآن و حتی شنیدن قرآن با صوت زیبا قطعاً در روح و روان افراد تأثیرگذار است و این آرامش می‌تواند در مراحل درمانی آنها تأثیر مثبت بگذارد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha