مسئولان شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند
کد خبر: 4141768
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

مسئولان شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

امام جمعه موقت یاسوج گفت: باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده از طریق دولت‌ها، متولیان و خانواده‌ها فراهم شود تا بحران‌ جمعیت تجربه نشود.

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک، امام جمعه موقت یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک، امام جمعه موقت یاسوج امروز، 29 اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، گفت: خداوند متعال از سر لطف با دادن نعمت اختیار، دین و کتاب، پیامبر و امام و عقل برای انسان راه سعادت را بیان فرموده است، در جامعه اسلامی باید معارف و احکام دین در ارتباطات اجتماعی، کار و زندگی آنها ترویج پیدا کند.

 وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، افزود: یکی از مهم‌ترین معاشرت‌ها، معاشرت و همزیستی خانوادگی است، یعنی پدر و مادر و اعضای خانواده آداب و معاشرت دینی را رعایت کنند و اعضای مختلف وظایف خود را به درستی انجام دهند. ما در برابر اهل خانواده مسئولیت سنگینی داریم به گونه‌ای که خداوند متعال فرموده است خود و خانواده را از آتش حفظ کنید و انسان‌های گناهکار وارد این آتش می‌شوند.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با اشاره به روز جمعیت، اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که در موضوعات اقتصادی نقش دارند از کشورهای پرجمعیت هستند چین و هند از جمله این کشورها با اقتصاد نوظهور هستند. باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده از طریق دولت‌ها و متولیان و خانواده‌ها فراهم شود تا بحران‌های جمعیت تجربه نشود.

 حجت‌الاسلام حکمتی‌نیک با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، بیان کرد: این روز به نام روز دختر نام گذاری شده است و اولین روز از دهه کرامت نام گذاری شده است و فرصت ارزشمندی برای جهاد تبیین است.

 وی در ادامه با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن مبنی بر ممنوعیت اسلام برای تحصیل دانش‌آموزان، تصریح کرد: در میان الگوهای دین شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) از شخصیت‌های دینی و علمی اسلام است کسی که عالمه، عارفه، عاقله است، شخصیتی دیگر  مانند حضرت زینب(س) عالمه نامیده شده است، حضرت معصومه از دیگر بانوان اسلام است که صاحب علم و تدین است.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر، اضافه کرد: با اتکا به خداوند متعال و راهنمایی های امام راحل و مجاهدت رزمندگان خرمشهر آزاد شد، امروز با گذشت چند دهه شاهد پیشرفت و رشد خرمشهر هستیم در این عملیات رزمندگان هم استانی ما نقش مهمی در آن داشتند.

 حکمتی‌نیک در پایان تأکید کرد: نشانه‌هایی همچون ورشکستی بانک‌های آمریکایی، ثبت رکود بیشترین بدهی جهان بیش از ۳۱ تریلیون دلار و کاهش سهم آمریکا در مبادلات اقتصادی در کنار اقتصادهای نوظهور از جمله نشانه‌های افول آمریکاست و هندسه قدرت از غرب عالم به شرق عالم انتقال داده شده است، جمهوری اسلامی ایران در نظام چندقطبی در حال تلاش برای جایگاه خود است، آمریکا رقیب ایدئولوژیک خود و با استقلال سیاسی را ایران می‌داند و این نظام در حال گسترش است.

انتهای پیام
captcha