کشور کم‌جمعیت از نظر صنعت، علم و اقتصاد تهی می‌شود
کد خبر: 4141790
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

کشور کم‌جمعیت از نظر صنعت، علم و اقتصاد تهی می‌شود

امام جمعه ملایر به روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: کشوری که از نظر جمعیت کم و از نظر جوانان تهی باشد از نظر صنعت، علم، اقتصاد و امنیتی قطعاً تهی می‌شود.

حجت‌ الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 29 اردیبهشت در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: اطاعت کردن از ائمه اطهار عین مودت و محبت و دوستی با ائمه است.

وی با بیان اینکه امامزادگان نیز در سلسله مراتب بعد از ائمه جایگاه خود را دارند، گفت: امامزادگان برای همه ما قابل تکریم هستند و باید شأن و منزلت آنها حفظ شود، امامزادگان از نظر رتبه و مقام یکی نیستند و حتی قبل از تولد برخی از آنها، ائمه به بزرگی و کرامتشان اشاره کرده‌اند که نمونه آن حضرت معصومه(س) بوده که دارای زیارت‌نامه است.

خطیب جمعه ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت به شخصیت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان در بین فرزندان امام موسی کاظم(ع) شان و منزلت ویژه ای دارد و و مقام و منزلت ویژهای در نزد خدا دارد تا جایی که طبق فرموده حدیثی آمده که هر کس حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست.

وی همچنین روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: کشوری که از نظر جمعیت کم و از نظر جوانان تهی باشد از نظر صنعت، علمی، اقتصادی و از نظر امنیتی قطعا تهی می‌شود.

امام جمعه ملایر با اشاره به شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر طی ده‌های گذشته گفت: اینها از سال 1365 کنترل جمعیت را بدون سر و صدا از روستاها شروع کردند و در سال 72 کنترل جمعیت و تنظیم خانواده را به صورت قانون مصوب کردند و این خیانتی بود که انجام شد و طبق تاکیدات امام و رهبری جمعیت ایران می‌تواند تا 150 میلیون نفر برسد و این ظرفیت در کشور داریم و مسئولین باید جوانب دیگر را مد نظر داشته و همزمان با رشد جمعیت وسایل آرامش زندگی خوب را فراهم کنند.

ارزنده با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها تا 27 سال آینده جمعیت دو کشور افغانستان و عراق دو برابرو جمعیت عربستان و اسرائیل یک و نیم برابر می‌شود اما جمعیت ایران تا سال 1420 حدود 18 سال دیگر به 97 میلیون نفر می‌رسد، گفت: بعد از آن به رشد منفی داریم و تا 80 سال دیگر جمعیت 97 میلیونی به 38 میلیون می‌رسد و این همان طراحی دشمن است که مسئولان نیز به عنوان پیاده نظام دشمن به آن دامن زدند و همچنان پازل دشمن را تکمیل می‌کنیم.

وی با انتقاد از اینکه چرا جوانان ما بعد از چند سال ازدواج تن به بچه‌دار شدن نمی‌دهند و می‌گویند امکانات ندارند، گفت: کمبود جمعیت تبعات زیادی دارد و متأسفانه طبق آمار رسمی 400 هزار جنین در سال سقط می‌شود و این یک مصیبت برای جامعه است.

امام جمعه ملایر تک فرزندی را یکی دیگر از مشکلات امروز برشمرد و گفت: با این وضعیت قطعا اگر جلو برویم نسل‌خای آینده نیز منقرض می‌شود و خانه سالمندان پر از انسان‌هایی می‌شود که کسی را ندارند از آنها حمایت کند.

ارزنده در بخش دیگری از سخنانش به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: عنایت خداوند طی 44 سال این انقلاب را حفظ کرده است و باید مراقب باشیم که خرمشهرها در راه است و باید مراقب باشیم که روسفید بیرون بیاییم.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز مشکل اجاره‌بها و گرانی مسکن بسیاری از خانواده‌ها را رنج می‌دهد ابراز کرد: کسانی که می‌توانند کمک کنند تا این مشکل تا حد ممکن حل شود.

 

 

 

انتهای پیام
captcha