لایحه «حفظ امنیت زنان»؛ تلاشی برای زیست بهتر بانوان
کد خبر: 4142002
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
انسیه خزعلی در جمع بانوان فرهیخته حوزوی اهل‌ سنت مطرح کرد:

لایحه «حفظ امنیت زنان»؛ تلاشی برای زیست بهتر بانوان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته حوزوی اهل‌سنت گفت: این دولت مردمی و رئیس جمهور مردمی تلاش کردند در بسیاری از شورا‌ها و ستاد عالی تصمیم‌گیری، بانوان را منصوب کنند، اما هنوز نیازمند تلاش بیشتر است و برای مشارکت کلان‌تر جا هست و لایحه حفظ امنیت زنان یکی از موارد تلاش برای زیست بهتر زنان است.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوریبه گزارش خبرنگار ایکنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته حوزوی اهل‌ سنت که با شعار «زن، تکلیف اجتماعی، تمدن نوین اسلامی»، پیش از ظهر امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت برگزار شد، گفت: طی این جلسه مطالبات مشترک بسیاری مطرح می‌شود مانند توجه به نیازهای مناطق مختلف، بحث خانواده، حجاب، فعالیت زنان، بانوان سرپرست خانوار و سایر مسائل فرهنگی که نیاز است به صورت ویژه به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی این موارد دردهای مشترکی است که نیازمند هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش و بهره‌مندی از تجربیات یکدیگر است، افزود: امیدوارم پشت به پشت هم برای ارتقای ایران اسلامی عزیز و جایگاه بانوان و بهبود وضعیت خانواده تلاش کنیم.

خزعلی با اشاره به ضرورت اتحاد و دیدن مشترکات و پرهیز از تفرقه‌ها، ادامه داد: تفرقه، حرکت شیطانی و وسوسه غیرمبارکی است که در محیط‌های غیر مقدس ریشه می‌دواند و موجب می‌شود آنچه که موجب پیشرف، عظمت، قدرت، حرکت می‌شود را از انسان‌ها بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای سالم ماندن خود سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارد، بیان کرد: چنانکه در جنگ‌های صلیبی به اندازه‌ای مسلمانان در فرقه‌های مختلف شافعی، حنبلی و ... یکدیگر را کشتند که مسیحیان به این اندازه از مسلمان نکشتند. یعنی دشمن تلاش می‌کند برای اینکه خود سالم بماند با دروغ‌های مختلف، مسلمانان را به جان هم می‌اندازد و خود بیرون از میدان به عنوان تماشاگر می‌نشیند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اضافه کرد: همچنان که سال‌هاست صهیونیسم و آمریکا بنا بر نابودی مسلمانان دارند اما کید آنها با کید خداوند نقش آب شده است. چنانکه نقشه جدیدی که در خاورمیانه برای تضعیف مسلمانان داشتند با محور مقاومت درهم شکسته شد و مسلمانان از هر گروه و مذهب هستند، دور محور مقاومت جمع شدند و نشان دادند، قدرتی هستند که نیازی به اربابی امریکا و امثال آن ندارند.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنیم با همبستگی، تقویت‌کننده و پشتوانه این حرکت باشیم، اظهار کرد: این نشست با هدف مشکلات را در میان خود مطرح کردن، چاره‌جویی کردن و تعامل بیش از پیش برگزار شده است. مواردی که در خصوص مسائل فرهنگی مطرح شد یکی است. باید در زمینه ترویج ازدواج آسان، رفع مشکلات مربوط به حجاب و عفاف تلاش کنیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب تعبیر کردند؛ افراد صعیف‌الحجاب، دختر ما هستند.

خزعلی با تأکید بر اینکه مهم است که بتوانیم این موارد را از دید خود و با کار فرهنگی ترمیم و جبران کنیم و خلأها را پرکنیم، بیان کرد: امیدوارم جامعه بالنده‌ای داشته باشم تا با سرمایه اجتماعی خوب و توسعه نیروی انسانی مطلوبی که داریم به عنوان الگو معرفی شویم به ویژه در بخش بانوان.

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ توسعه انسانی، سطح سود، سطح بهداشت، دانش و امید به زندگی در جهان از نرم مطلوبی برخوردار است، افزود: چنانکه در آمار دانش‌آموختگان بانوان پس از انقلاب، شاهد رشد 17 برابر هستیم، درحالی که این آمار در بخش آقایان 7 برابر است. این حکایت از عنایت ویژه به بانوان و نقش‌آفرینی بانوان در عرصه جامعه است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه در برخی از بخش‌ها نیازمند توجه بیشتر هستیم، گفت: اما این دولت مردمی و رئیس جمهور مردمی تلاش کردند در بسیاری از شوراها و ستاد عالی تصمیم‌گیری، بانوان را منصوب کنند اما هنوز نیازمند تلاش بیشتر است و برای مشارکت کلان‌تر جا هست.

هم‌اندیشی بانوان فرهیخته حوزوی اهل‌سنت

وی ادامه داد: لایحه حفظ امنیت زنان یکی از موارد تلاش برای زیست بهتر زنان است. همچنین بسیاری از قوانین که درباره جایگاه زنان در مشاغل و مکاسب وضع شده است، از اولین مصوبات ستاد ملی زن و خانواده است که یکی از آنها ارتقای سطح مشاورین زن در دستگاه و اختصاص پستی معادل معاون وزیر یا مدیرکل زنان به منظور به کارگیری بانوان تحصیل‌کرده و با تجربه در این زمینه است.

خزعلی افزود: امسال نیز در بودجه ۱۴۰۲ یک درصد از بودجه اجرایی دستگاه به زن و خانواده اختصاص پیدا کرد که برای نخستین بار است و امیدوارم شاهد گشایش خوبی در زمینه برنامه‌های خانواده‌محور و فرهنگی باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین اجرای دو برنامه برای زنان سرپرست خانوار داریم؛ یکی کسب و کار پایدار خانواده محور از جمله طرح های اجرایی برای زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار در استان‌ها است که بیش از ۳ هزار  نفر تحت پوشش بانوان کارآفرین مشغول به کار شدند و از مواد اولیه تا معرفی بازار فروش را در اختیار دارند و خیلی از مشکلات گذشته چون دریافت وام تا پیداکردن بازار فروش در این طرح دیده شده است. دیگر این است که برای بانوان سرپرست خانوار صندوق ضمانت با همکاری بانک رفاه و صندوق تعاون تصویب شد که بانوان سرپرست خانوار که ضامن ندارند، دولت ضمانت تضمین‌کننده وام این بانوان است.

وی تصریح کرد: امیدوارم این جلسه مقدمه‌ای برای ارتباط بیشتر باشد. معاونت زنان، خانه شماست و برای بهبود وضعیت بانوان از پیشنهادات و نقدها استقبال می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده ارتقای افزون و شکوفایی بیشتر زنان و مردان و خانواده ایرانی را شاهد باشیم و شاهد حضور بانوان با تمام توان در میدان، برای پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام
captcha