کتابداران سفیران فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند
کد خبر: 4142206
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

کتابداران سفیران فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند

مدیرکل کتابخانه‌‌ های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند، گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی، سفیران فرهنگی و مشاوران امین کتاب و کتابخوانی هستند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 31 اردیبهشت در نشست آموزشی نیروهای جدید الاستخدام کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه کتابداران کتابخانه‌های عمومی، سفیران فرهنگی و مشاوران امین کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و دیگر وظیفه آن‌ها صرفا امانت کتاب به مراجعه کنندگان به کتابخانه نیست.

وی با اشاره به نقش مهم کتابدار در جامعه افزود: کتابدار به عنوان یکی نیروی متخصص باید آشنایی کاملی با مقوله کتاب و کتابخوانی و ‌ای کتابخانه داشته باشد تا بتواند در خدمت‌رسانی به عموم مردم موفق عمل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که امروزه در سطح کتابخانه‌های عمومی در کشور و استان کردستان انجام می‌گیرد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک شریان فرهنگی نقش تعیین‌کننده ای ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرایی در کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی استان، افزود: خلاقیت در برگزاری برنامه‌ها؛ این نهاد فرهنگی را به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی مطرح کرده است.

مخدومی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی نیاز به نیروهای متعهد، متخصص، سختکوش و خلاق دارد، گفت: نقش مهم کتاب و کتابخوانی در ارتقای بصیرت و آگاهی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و این امر مسئولیت سنگین متولیان این حوزه را به بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: در یک سال گذشته 13 نیروی متخصص برای کتابخانه ‌های عمومی در سطح استان استخدام و بکارگیری شده‌اند و با راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید این تعداد در آینده افزایش می‌یابد.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر استان کردستان دارای 53 باب کتابخانه عمومی نهادی و 28 باب کتابخانه مشارکتی با 45 هزار عضو فعال است.

انتهای پیام
captcha