بازدید هیئت اعزامی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس از محل شهادت مرزبانان سراوان
کد خبر: 4143577
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

بازدید هیئت اعزامی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس از محل شهادت مرزبانان سراوان

هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و ‌سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته، چهارم خردادماه، از برجک مرزبانی «مزه سر»، محل حادثه تروریستی اخیر و شهادت پنج نفر از مرزبانان کشورمان در منطقه هنگ مرزی سراوان بازدید کردند.

هیات اعزامی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلسبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از فرماندهی مرزبانی، شهریار حیدری، رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از گروهان مرزی ریگ‌ ملک هنگ‌مرزی میرجاوه، بر مقابله مرزبانان کشورمان با تهدیدات مرزی به اتکای روحیه ایثار و ‌شهادت تأکید کرد.
 
حیدری در جریان نظارت میدانی از این منطقه، افزود: با همراهی فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از نوار مرزی این استان(هنگ مرزی میرجاوه و هنگ مرزی سراوان) و محل شهادت مرزبانان که در روزهای گذشته در درگیری نابرابر و البته شجاعانه و عاشقانه به شهادت رسیدند، بازدید کردیم.
 
وی با اشاره به گزارش فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان درباره حادثه و درگیری اخیر در این منطقه، تصریح کرد: پنج نفر از مرزبانان در داخل برجکی که توسط گروهک معاندین تخریب شده است، حدود یک ساعت درگیر بودند، تروریست‌ها ابتدا از مرزبانان ایرانی خواستند که تسلیم شوند اما مرزبانان دلیر کشورمان شهادت را بر تسلیم شدن ترجیح دادند و این نشان از ایثار و علاقه و شجاعت مرزبانان نسبت به آب و ‌خاک‌ کشور دارد.
 
رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس شرایط جغرافیایی این منطقه کاملاً مشخص است که سرویس‌های بیگانه آن سوی مرز با گروهک تروریستی ارتباط تنگاتنگ داشتند و قطعاً در تأمین تجهیزات به آنها کمک کردند.
 
حیدری از تلاش‌های مرزبانی کشور به‌ویژه مرزبانان که در سیستان‌وبلوچستان و با شرایط سخت و پیچیده انجام‌ وظیفه می‌کنند، گفت: مسئولان باید آن‌طور که شایسته است، نسبت به تجهیز ملزومات مرزبانی کشورمان توجه کنند، از همکاران خودم نیز در مجلس انتظار دارم بزودی طرح تقویت مرزبانی را در دستور کار قرار دهند تا مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از نظر کمی ‌و کیفی تقویت شود.
 
وی در این نظارت میدانی ضمن درود به ارواح شهدای گرانقدر مرزبانی ایران اسلامی، افزود: وظیفه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط امنیتی کشور با وجود مرزهای وسیع و گسترده بسیار سنگین است، به‌ویژه اینکه دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات و کمک سرویس‌های بیگانه برای تهدید مرزهای ما برخوردار هستند.
 
رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اصل مخالفت دشمنان با نظام جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است، از این‌رو مرزبانی ضمن دفاع از مرزهای کشور باید از دین اسلام هم حفاظت کند. ما با مرزهای طولانی و امکاناتی که متناسب با تهدیدات نیست، توانستیم با روحیه ایثار، شهادت و ولایت‌مداری در مقابل دشمنان بایستیم و این بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به نظارت‌های میدانی نمایندگان مجلس به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی از مرزهای این منطقه و سایر مرزهای کشور، اظهارکرد: ما «طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران» را هم در مجلس پیش بردیم ‌و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به تصویب برسد.
 
رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح علاوه بر موضوعات محوری مرتبط با مرزبانی به موضوعاتی چون منازل مسکونی مرزبانان، افزایش ماموریت و سربازانی که در کنار درجه‌داران خدمت می‌کنند، توجه شده است.
 
مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس را همراهی کردند.
انتهای پیام
captcha