1171 یزدی در طرح «جوانی جمعیت» زمین رایگان دریافت می‌کنند
کد خبر: 4144170
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

1171 یزدی در طرح «جوانی جمعیت» زمین رایگان دریافت می‌کنند

معاون استاندار یزد با اشاره به ثبت‌نام 3716 نفر برای اخذ زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت گفت: دو هزار و 772 نفر واجد شرایط اولیه معرفی شده و یک هزار و 171 نفر به تأیید نهایی رسیدند که در جشنی با حضور مسئولان، زمین رایگان به این افراد واگذار می‌شود.

نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با موضوع جمعیتبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، امروز، هفتم خردادماه در نشست خبری با موضوع حمایت از جوانی جمعیت، یکی از چالش‌های آینده کشور را بحث سالمندی جمیعت مطرح کرد و گفت: متأسفانه اکنون شاهد این هستیم روند جمعیتی کشور به سمت سالمندی حرکت می‌کند و بر اساس نظر کارشناسان، محققان و دانشمندان این حوزه اگر این روند ادامه یابد، تا سال 1430 یکی از کشورهای سالمند دنیا خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش جوانان در پیشرفت ایران اسلامی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی جوانان نقش بسزایی داشتند و یا هشت سال دفاع مقدس توسط جوانان مدیریت شد و با حضور جوانان و فرماندهان جوان توانستیم به پیروزی دست یابیم. پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف جوانان ورود کردند و امروز اگر دستاورهایی داریم به دلیل حضور پررنگ جوانان بوده است. 

عزیزی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در حوزه جمعیت گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های حوزه جمعیت پُررنگ شده و قانون جوانی جمعیت تصویب، ابلاغ و وارد عرصه اجرا شد و سعی شده است اقدامات خوبی در حوزه تسهیلات، اشتغال، تأمین مسکن و ... در این زمینه صورت گیرد. به عنوان مثال در زمینه تسهیلات، افرادی که فرزند سوم به بعد آنها از ابتدای 1400 تاکنون متولد شده است، می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند که خوشبختانه استان یزد در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری رتبه برتر را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در زمینه تأمین و واگذاری زمین اظهار کرد: در قالب قانون جوانی جمعیت باید به خانواده‌های مثبت سه فرزند زمین با متراژ 200 متر واگذار شود که در استان یزد با همت استاندار این اقدام انجام و در رویدادی که روز چهارشنبه جاری، از ساعت 8 شب در محل امیرچقماق برگزار خواهد شد، زمین رایگان به خانواده‌های مثبت سه فرزند و واجد شرایط واگذار می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت و تاکنون سه هزار و 716 نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد دو هزار و 772  نفر واجد شرایط اولیه شناخته شده و یک هزار و 171 متقاضی مراحل پایانی را انجام دادند و زمین رایگان اخذ خواهند کرد.

احسان خواجه‌رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این نشست گفت: در رویدادی که چهارشنبه شب برگزار خواهد شد، واگذاری زمین به افراد واجد شرایط انجام و سپس قرارداد مربوطه منعقد و هزینه آماده‌سازی از افراد دریافت می‌شود که با دو سال تنفس و هشت سال پرداخت قسط خواهد بود و بعد از پرداخت آخرین قسط، سند مالکیت به فرد منتقل می‌شود.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت، برتری دو یزدی در بین هفت برگزیده ملی را یادآور شد و گفت: این رویداد در سطح استان‌ها برای اولین بار رقم خورد و یزد از استان‌های برتر کشور در این حوزه معرفی شده و لذا از رسانه‌ها درخواست داریم همچنان یاری رسان ما در اجرای این قانون و فرهنگسازی باشند.

انتهای پیام
captcha