ثبت‌نام ۷۶۶ نفر در چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن در قزوین
کد خبر: 4144999
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

ثبت‌نام ۷۶۶ نفر در چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تا دهم خردادماه ۷۶۶ نفر شامل ۵۴۰ نفر خانم و ۲۲۶ نفر آقا در استان قزوین در بخش‌های مختلف چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

عظیمی اوقاف قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در خصوص چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان، بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: تا دهم خردادماه ۷۶۶ نفر شامل ۵۴۰ نفر خانم و ۲۲۶ نفر آقا در بخش‌های مختلف این مسابقات در استان قزوین ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع ثبت‌نام شدگان، ۳۸۸ نفر در شهرستان قزوین، ۱۲۴ نفر در شهرستان البرز، ۹۶ نفر در شهرستان تاکستان، ۱۲۳ نفر در شهرستان بوئین‌زهرا، ۲۲ نفر در شهرستان آبیک و ۱۳ نفر در شهرستان آوج هستند.

وی بیان کرد: از مجموع افرادی که در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند ۲۰۲ نفر در رشته ترجمه سوره الرحمن و یس، ۴۵ نفر در رشته قرائت تحقیق، ۱۵۰ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۲۵ نفر در رشته حفظ کل، ۳۴ نفر در رشته حفظ ۲۰ جز، ۵۳ نفر در رشته حفظ ۱۰ جز، ۸۱ نفر در رشته حفظ پنج جز، یک گروه در بخش مدیحه‌سرایی و همخوانی، ۵۲ نفر در رشته دعاخوانی، ۳۴ نفر در رشته اذان، ۲۰ نفر در رشته معارف نهج‌البلاغه، ۵۱ نفر در رشته معارف قرآن کریم و ۱۸ نفر در رشته معارف صحیفه سجادیه شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ثبت‌نام چهل‌‎و‌ششمین دوره مسابقات قرآن با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال تا ۱۵ خرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha