قیام ۱۵ خرداد؛ اثبات‌کننده پیوند ناگسستنی بین مردم و عالمان دینی
کد خبر: 4145884
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

قیام ۱۵ خرداد؛ اثبات‌کننده پیوند ناگسستنی بین مردم و عالمان دینی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: قیام 15 خرداد، چهره پلید و واقعی رژیم پهلوی و اربابان خارجی آنان را برای همگان روشن کرد و ثابت کرد که پیوند بین مردم و اسلام و عالمان دینی، ناگسستنی است.

سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، پیرامون یوم الله ۱۵ خرداد و دستاوردهای این روز تاریخی گفت:  یکی از روزهای تأثیرگذار در تاریخ نهضت امام خمینی(ره ) که سرنوشت انقلاب را وارد مسیر جدیدی کرد این روز تاریخی است.

وی افزود: پس از سخنرانی صریح امام خمینی(ره) در حمله به شاه ایران و مقایسه وی با یزید و دودمان بنی امیه و افشای چهره واقعی صهیونیسم و خطرات آن برای جهان اسلام و ایران و دعوت مردم به بیداری اسلامی و مبارزه در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی به جهت دستیابی به استقلال و آزادی خبر دستگیری امام خمینی (ره) منتشر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: با انتشار این خبر، خون غیرت در رگ‌های مردم مسلمان در سراسر ایران جوشید و به صورت خودجوش با هدایت عالمان دینی  قیام ۱۵ خرداد را  علیه رژیم رقم زدند.

وی افزود: گرچه در این روز بر اساس شنیده‌ها قریب به 15 هزار نفر مردم بیگناه توسط دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، لیکن این حرکت انقلابی و مردمی ملت ایران برکات و دستاوردهای زیادی در پی داشت.

حجت‌الاسلام سادات اظهار کرد: قیام 15 خرداد، چهره پلید و واقعی رژیم پهلوی و اربابان خارجی آنان را برای همگان روشن کرد  و ثابت کرد که پیوند بین مردم و اسلام و عالمان دینی، ناگسستنی است.

وی یادآور شد: از آن تاریخ  ملت مسیر جدیدی را  به صورت منسجم و متحد جدا از احزاب و دسته‌جات سیاسی متمایل به غرب و شرق به صورت رودرو  با رهبری روحانیت اصیل در برابر رژیم سفاک پهلوی در پیش گرفت و سرانجام  این قیام الهی بعد از گذشت ۱۵سال با مجاهدت و جانفشانی  مردم و رهبری مرجعیت دینی به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انجامید و مسیر اعتلای خویش را پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha