برگزاری نشست «نقش‌آفرینی طلاب به عنوان زنان تمدن‌ساز» در سنندج
کد خبر: 4146073
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

برگزاری نشست «نقش‌آفرینی طلاب به عنوان زنان تمدن‌ساز» در سنندج

نشست «نقش‌آفرینی طلاب به عنوان زنان تمدن‌ساز» به مناسبت میلاد امام رضا(ع) امروز، 16 خرداد در امامزاده هاجره خاتون سنندج برگزار شد.

نشست زنان تمدن ساز

به گزارش ایکنا از از کردستان، فرانک تحسری، استاد دانشگاه و کنشگر فرهنگی در نشست «نقش‌آفرینی طلاب به عنوان زنان تمدن‌ساز» که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) امروز، 16 خرداد در امامزاده هاجره خاتون برگزار شد، با اشاره به نقش‌آفرینی طلاب به عنوان زنان تمدن‌ساز در جامعه، گفت: زنانی که امروز راه طلبه‌گری را به عنوان مشاغل برگزیده‌اند توفیقی از سوی خداوند به آنها است چرا که این توفیق نصیب هر زنی نمی‌شود و به طور قطع در این راه خرسند خواهند شد.

وی با اعلام اینکه اولین وظیفه یک طلبه تعلیم و تفسیر و پاسداری از دین مبین اسلام است، افزود: در روایت آمده است که عالمان وارث پیامبر اکرم(ص) هستند.

تحسری بیان کرد: خداوند در آیه 16 سوره حج می‌فرماید: «وَكَذَلِكَ أَنْزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يُرِيدُ؛ و بدين گونه [قرآن] را [به صورت] آياتى روشنگر نازل كرديم و خداست كه هر كه را بخواهد راه مى‌‏نمايد» در این راستا طلاب با آموزش دین، این رسالت را دارند که به وسیله قرآن و احادیث مردم را به روشنگری راهنمایی کنند.

وی مؤمنان را همانند ستون دین در برابر دشمنان دانست و افزود: طلاب به جهت برعهده‌دار بودن مسئولیت در منزل و در محل کار «تمدن‌ساز» هستند و این مسئولیت طلاب مهم و ارزشمند است.

تحسری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه دو شعبه اما یک نهاد و مؤسسه هستند، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه در نظام اسلامی «تمدن سازی نوین اسلامی» را دنبال می‌کنند که بدون شناخت جمهوری و نحوه اثر گذاری و ایجاد تمدن امکان‌پذیر نیست.

وی یکی از مهم‌ترین کارکردهای حوزه و دانشگاه برای پرورش انسان‌های متعالی را تربیت فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی ذکر کرد و یادآور شد: تربیت فرهنگی و اخلاقی به ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما در واقعیت امر این مهم بسیار پیچیده و نیازمند آموزش است.

 

انتهای پیام
captcha