بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای استقرار موکب‌های فرهنگی در اربعین
کد خبر: 4147697
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای استقرار موکب‌های فرهنگی در اربعین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: پیش از شروع ماه محرم و صفر لازم است فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی متناسب با شرایط بومی و مذهبی کردستان صورت گیرد و از ظرفیت‌های مردمی برای استقرار موکب‌های فرهنگی استفاده شود.

نشست اندیشه‌ورزی کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی(ع)

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شامگاه گذشته، 23 خرداد در نشست اندیشه‌ورزی کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی(ع)، گفت: سال گذشته برای اولین‌بار مسیر استان کردستان و مرز باشماق مریوان به عنوان مسیر عبور زائران اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته شده و بسیاری از نقاط ضعف و قوت استقرار مواکب فرهنگی احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با رفع مشکلات و ضعف‌ها با برنامه‌های خاصی در این رویداد مهم فرهنگی حضور خواهیم یافت، افزود: یکی از هزاران محسنات عبور زائران اربعین از استان کردستان رونق اقتصادی این مناطق به ویژه تثبیت جایگاه گردشگری مذهبی و فرهنگی در استان کردستان خواهد بود.

مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد: پیش از شروع محرم و صفر لازم است فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی متناسب با شرایط بومی و مذهبی کردستان صورت گیرد و از ظرفیت‌های مردمی برای استقرار موکب‌های فرهنگی استفاده شود.

وی با اشاره به مشترکات اهل سنت و تشیع در بیشتر امور دینی و مذهبی ادامه داد: در تبلیغات محیطی و المان‌های مسیر عبور زائران اربعین ضروری است، از روایات و احادیث اهل سنت در خصوص امام حسین(ع) و واقعه کربلا استفاده بهینه شود.

دریایی در ادامه با اعلام اینکه امسال تأکید بیشتر روی فعالیت‌های فرهنگی اربعین باشد، گفت: در همه امور ضمن تعریف اهداف عالیه فرهنگی اربعین، محبت اهل بیت پیامبر(ص) مدنظر فعالیت‌های فرهنگی اربعین باشد.

وی اظهار کرد: مواکب فرهنگی اربعین با المان‌های خاصی طراحی شوند، در مواکب و تبلیغات محیطی اربعین از نمادها و المان‌های مناطق کردنشین استفاده شود.

مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به اینکه از افراد بومی و محلی در مواکب فرهنگی با لباس‌های محلی و کُردی هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان استفاده شود، یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی روشمند و براساس برنامه باشد و از کارهای تکراری و تحمیلی پرهیز شود.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هریک از اعضای حاضر در جلسه به شرح دیدگاه‌های خویش در خصوص نحوه فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی(ع) مسیر زائران پرداختند.

انتهای پیام
captcha